Polaris assualt switchback 800 2012 drivning

Martindk

Medlem
23 jul 2015
12
0
1
Tåker
Hej , har köpt en polaris assualt switchback 800 2012 nu i dagarna så skulle jag köra den när jag kom hem över gräsmattan till ladan , då kuggade den över i drivningen så min fundering är om det är vanligt att något i kedjehuset blir utslitet eller hjulet i mattan eller kan de bara vara så att det vart för bra fäste i gräsmattan så den hoppa över i mattan ? Mvh Martin :madgrin:
 

Tommiz

Välkänd medlem
25 dec 2011
122
9
18
Borlänge
Åtgärd 1 är att säkerställa att mattan är tillräckligt spänd. Innan det kuggar över i kedjehuset skall det vara nåt riktigt galet.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.094
894
113
Stora Blåsjön
Spänn mattan enligt instruktionsboken, men har för mig att mattan ska hänga 1cm från slidsen om man har en 5kilos tyngd häng i mattan.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Kolla kedjespänningen, lossa lås muttern nått varv, skruva ställskruven in för hand(utan verktyg) tills det tar stopp, rucka lite på sek.variatorn emellanåt, lät mkt.underligt att mattan kuggade över när du skulle köra över gräsmattan...om du nu inte drog på ordentligt på gräset :)
 

Martindk

Medlem
23 jul 2015
12
0
1
Tåker
Grejen var ju den att det sitter ett variatorkitt på den så det är ganska höga tillslags varv på den så det kan ju vara anledningen , men ska kika på kedje spänningen ikv tack å tack