Polaris delar online i USA?

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Jag har efter 23 år med Arctic Cat köpt en polars 600 shift.
Brukar resa en hel del till USA så det är naturligt att plocka upp en del delar och tillbehör där pga pris och utbud.

Har ingen koll på var man köper polaris delar, några tips?
 

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
Ronniesmailorder har jag precis beställt ifrån själv, dom har 10% på alla Polarisgrejjer nu samt att dom skulle skriva ner värdet på paketet så moms/tull blir mindre, löjligt stor priskillnad mot sverige -någon tjänar bra med pengar på dessa grejjer i sverige!
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Konstigt i vintras då jag beställde från Ronniesmailorder och kollade om dom kunde skriva ner värdet så fick jag till svar att det gör dom absolut inte och hänvisade till nån paragraf om hur olagligt det är och vad dom kan få för böter ifall dom blir påkomna.....
 

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
Kan ju bero på vilken som handlägger ordern, Colleen heter hon jag pratat med - jag har inte fått hem gejjerna än så det lär väll visa sig då hur dom gjorde.
bra mycket billigare blir även om jag betalar moms7tull -vilket jag alltid räknar med.
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Toppen, ska kolla med dem om de har det jag behöver.
Är bland annat på jakt efter en dragkrok och en extra rem.
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Sled-parts.com har jag alltid beställt ifrån. Väldigt bra kundservice och snabba svar.
Aldrig åkt på tull/moms och det har aldrig krånlat.

Sist jag beställde (ett par veckor sedan) så blev leveranstiden från tillverkare på det v-kitt jag beställde några dagar längre än planerat pga att de levererade fel kitt till Sled-parts, det tog inte mer än 2 dagar extra och för att kompensera så skickades paketet via USPS Express och var framme hos mitt utlämningställe 4 dagar efter att det skickades från USA, imponerande!
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Kan ju bero på vilken som handlägger ordern, Colleen heter hon jag pratat med - jag har inte fått hem gejjerna än så det lär väll visa sig då hur dom gjorde.
bra mycket billigare blir även om jag betalar moms7tull -vilket jag alltid räknar med.
Och snart är det slut på det när det annonseras ut över nätet.

Colleen är dock toppen att ha å göra med och mycket service inriktad både vid försäljning och reklamationer.Så Ronnies rekomenderas starkt.
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Sled-parts.com har jag alltid beställt ifrån. Väldigt bra kundservice och snabba svar.
Aldrig åkt på tull/moms och det har aldrig krånlat.

Sist jag beställde (ett par veckor sedan) så blev leveranstiden från tillverkare på det v-kitt jag beställde några dagar längre än planerat pga att de levererade fel kitt till Sled-parts, det tog inte mer än 2 dagar extra och för att kompensera så skickades paketet via USPS Express och var framme hos mitt utlämningställe 4 dagar efter att det skickades från USA, imponerande!
hur gör man för att helt slippa betala tull och moms? du betalar alltså ingenting när du hämtar ut ditt paket hos ditt postombud?
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
hur gör man för att helt slippa betala tull och moms? du betalar alltså ingenting när du hämtar ut ditt paket hos ditt postombud?
Handlar nog mer om tur, eller är småpaket/brev med värdet nerskrivet då brukar då slinka igenom utan problem. Men direkt det är lite större tycker jag paketen fastnar hos tullen.
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
aha ok, har bara beställt stora kartonger =) och dom har då aldrig slinkt igenom någon tull även fast värdet varit nerskrivet ...
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Har beställt även större grejer så som tex skidor och en tank utan att tullen tagit det. Men vist, det är ju inte helt 100% att man alltid kommer att klara sig undan.
Det är ju dock ganska avslöjande om det i klartext står på fraktsedeln att det är ett företag som skickat en vara som gåva med ett värde på 50$ till en privatpersion samtidigt som paketet är stort som en liklåda.
 

Danda

Välkänd medlem
23 jan 2012
410
0
16
Hofors
Har handlat från roniesmailoder. Slapp ingen tull och moms. Vart ändå halva priset från Sverige! Då var dock dollarn låg, men ändå! Inga problem med frakt och allt. Betalade med Paypal hade grejjerna på en vecka!
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Handlar nog mer om tur, eller är småpaket/brev med värdet nerskrivet då brukar då slinka igenom utan problem. Men direkt det är lite större tycker jag paketen fastnar hos tullen.
Jag har beställt både stort och smått ett flertal gånger från olika leverantörer. Och det känns som jag råkat ut för alla varianter.....dyrt och stort har slunkit igenom och billigt och smått har hamnat på tull + moms. Så det är nog mera som sagt om att ha lite flyt men jag räknar alltid med moms/tull