Polaris Dragon 800 -09 blir RMK/Assault

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Satans j**** vad rå den blev, den vill jag ha!
Den blir nog kanske till salu någon gång under vintern när jag känns klar med den :)

har du nå filmer när du kör? hade varit skojj att se :)
btw sjukt rå! :D
Finns nog några Goproklipp som jag skulle kunna klippa ihop om jag får tid över :)

vart köpte du diodslingan? såg den inte på jula :)
Nej den finns nog inte på Jula, den köpte jag på internet. Någon sida för bilstyling tror jag att det var. Böjbar, vattentålig, vit och 60-70cm lång, 12 volt. Kostar runt 200:- tror jag.

Snygg!
Får du dit en ruta? Tror faktiskt den skulle se ännu snyggare ut då.
Jo IQrutan passar men den kostar 1200:- att köpa ny hos Polarisåterförsäljare och det kändes lite omotiverat kanske. Är på jakt efter en begagnad men verkar svårt att få tag på...

Tack för fina kommentarer i övrigt :)
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Skaffa lite 2mm makrolon eller lexan och gör en egen ruta. Är ju ingen direkt avancerad form på en IQRR ruta =) Frän skoter för övrigt!
 

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Skaffa lite 2mm makrolon eller lexan och gör en egen ruta. Är ju ingen direkt avancerad form på en IQRR ruta =) Frän skoter för övrigt!
Jag har övervägt det. Satt faktiskt en hemmagjord ruta på huven när jag köpte den, men den var så skabbig (syns på tidigare bilder i tråden). Hade helst haft en originalruta, så man får "vecket" i mitten av den. I mina ögon gör det stor skillnad, rent estetiskt.
Bild så du förstår vad jag menar - http://www.paparacing.fi/uutiskuvat/iq_600_rr.jpg
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Gör en pappmall märk ut var vecket ska vara rita av och kapa ut i i plast, kläm plastbiten mellan två brädor där vecket skall vara värm med varmluftspistol och vik den. lacka svart på baksidan, köp lite kantlist. kan bli hur bra som helst annars var det inte många kronor som gick till spillo.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Vecket är som tidigare sagts inte alls nåt problem. Känner du någon som har en kantpress eller en plåtbock så är det inga problem. Går att göra som sportsterdanne säger oxå utan bekymmer.
 

Kläppenrider

Välkänd medlem
24 jun 2012
190
0
6
Jag tror faktist att det här är den snyggaste sotern jag någonsin sett!
J*vlit bra gjort! Men jag tänkte även fråga vart du hade fått tag i huven?
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Jag tror faktist att det här är den snyggaste sotern jag någonsin sett!
J*vlit bra gjort! Men jag tänkte även fråga vart du hade fått tag i huven?

Kul att höra! :)

Huven är som sagt köpt på blocket. Ursprungligen tillverkas/tillverkades dom nog i amerika. Fanns några i Sverige som tog hem och sålde, bland annat Vilhelmina motorcenter.

Kanske borde lägga upp bilder på den med nya tunnelförlängningen. Har dock inte fått dit lyftbåge och stänkan än men det kommer. Blir polaris nya lyftbåge i kolfiber, fick den på posten idag. Så är det något annat än styret som är i kolfiber iallafall.
 

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Nya förläningen med ny båge från pro-rmk



Finns bilder längre bak på hur det såg ut tidigare. Har även petat in nya lampor i helljuset med "xenonlook", men det har jag ingen bild på.
Går även i tankar om att sälja den. Skicka ett PM om det finns intresse :)
 

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Nu är den till salu. Annonsen finns på en av våra mest välkända annonssidor i Sverige, första bokstaven är "B", resten får ni lista ut själva :)