Polaris edge 600 02 bluddrar

Nelmlund

Välkänd medlem
4 jan 2009
358
0
16
Östersund
jag har köpt mig en polaris och den har gått fint och så men när man får upp den på rullen och gasar så "orkar" den inte mera, den låter mörkare och gasen tar inte.:Cry:
likaså när man gått när på skidorna så är det lika dant vid högre varv alldeles efter man gått ner, vad kan det bero på?

Jag undrar vart alla smörj nipplar sitter?, jag sökte men jag hittade ingenting, antagligen sökte jag på fel ord.

Hur mycket soppa rymmer tanken? har kollat i papperna och på vv.se men hittar Nada

förövrigt så går den bra, 800mil på nacken med ny vev, avgaspackningar och lite jocks för 90mil sedan.
funderar på att köpa 2nya pirat kolvar för säkerhetsskull.:)
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
kan vara att den får något för mkt soppa på mainjetten dock ska du vara försiktigt att bestycka en skoter om du inte är kunnig om motorer..rätt som de är så bränner du kolvar efter kolvar:p..

rengör dina avgasportar om du har dessa så kommer du känna redig skillnad..

smörjnipplar har du i boggin och trailingarmarna.. inget på motorn då veven smörjs av 2tolja..

tror tanken ligger kring 35liter om ja inte mins fel från min tid med edge chassi=)..

ett tips är att om du ska köpa pirat.köp wiseco.finns ohyggligt många trådar om detta och wiseco har då jag fått uppfattningen om att dom är bäst.. har själv alltid satt i OEM grejer..

annars finns de å handla från staterna..brukar ligga kring 1000kr / kolv paket..de är med ringar och kolv och knaster..

www.ronniesmailorder.com han har hyggliga priser.
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
nu vet jag inte om det skiljer nånting mellan sksen och en edge men dem är ju i princip lika och jag får i drygt 40 liter om inte lite mer :)
 

Nelmlund

Välkänd medlem
4 jan 2009
358
0
16
Östersund
tackar tackar! jag ska prova rengöra avgasportarna.
Det var liknande på MOPPEN och då var man tvungen att vinkla förgasaren så den låg / mot bakdelen ist. för |
kan det vara samma på skotern?

+ att jag märkte att det inte är något filter på luftburken, det är bara ett hål och jag kollade på en kompis rmk 800, den hade filter. fattas det från min elr ska det vara så?


(hittade bara bild på ski-doo motor, men det är det filtret jag menar)
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
tackar tackar! jag ska prova rengöra avgasportarna.
Det var liknande på MOPPEN och då var man tvungen att vinkla förgasaren så den låg / mot bakdelen ist. för |
kan det vara samma på skotern?

+ att jag märkte att det inte är något filter på luftburken, det är bara ett hål och jag kollade på en kompis rmk 800, den hade filter. fattas det från min elr ska det vara så?


(hittade bara bild på ski-doo motor, men det är det filtret jag menar)
Det ska inte vara nåt filter över "hålet".. filtret sitter i huven, rakt ovanför tändningslåset(på huven) samt på andra sidan.
 

Nelmlund

Välkänd medlem
4 jan 2009
358
0
16
Östersund
gaah, problemet är fortfarande inte löst. Den bluddrar om man gasar mycket för snabbt, alltså kniper åt gasen. låter, Braaaaaaaaauuuuuuuuu (på aaa så accelererar den och på uu så bluddrar den.) Ska låta byns skoter-expert att få gå igenom den, Bluddrandet börjar på högre varv. Högfartsmunstycket som krånglar?