Polaris edge 700 -02 Styrhöjjare

joelk

Ny medlem
10 jan 2013
2
0
1

oggeK

Välkänd medlem
13 dec 2011
409
5
18
.
jag har då sett edge med ganska höga höjjare. men jag tror att det där kan bli bra och det är ju ett bra pris, jag var också sugen på dendär ett tag till min edge, jag skulle nog ta 6" höjjaren :) och jag är ca:180cm lång. här är en bild på min edge med en hemmagjord höjjare, tror jag då att det är.


: http://www.ladda-upp.se/bilder/fuzwvkkvycifoz/
 

Kläppenrider

Välkänd medlem
24 jun 2012
190
0
6
Jag har en 3" block-höjjare för tillfället och ett lite uppvinklar orginalstyre.
Men jag funderar på att byta just styret.. Någon som har tips om något
billigt och skönt styre? Ej fatbar... Vill inte "kapa tråden" men vill inte skapa
en ny för denna lilla fråga :p
 

Love

Aktiv medlem
15 dec 2010
90
0
6
Bollnäs
Ni som har förlängt gaswire/bromsslang,hur mycket förlängde ni och hur mycket höjde ni styret?
Ska höja styret på min men tycker att wire/slang ser tighta ut nu utan höjning!
 

Arii

Ny medlem
24 mar 2013
2
0
1
Umeå
Har också precis köpt mig en edge. Styrningen känns ovanligt tung, någon annan som upplevt detta?

Hur högt vill man ha styret? Är lite drygt 180cm.
Ni som har styrhöjare, står ni och kör jämt? Piskar man fina leder så sitter åtminstonde jag gärna ner.
Tacksam för svar
 

skotertobbe

Välkänd medlem
1 jan 2000
148
0
6
Dalarna
Jag hade en pro.x 01 förut höjde både styret och dynan en del vart mycke bekvämare körställning.
Gaswiren färlängde jag med en vanlig wire fårn cykel sen köpte jag en ny slang till bromsen.
Om jag inte minnsfel så höjde jag dynan 4cm och styret 4 lr 5".
 

söderström123

Välkänd medlem
9 mar 2011
482
1
16
hade en mxz 670 -99 förut och den hade jag en 6" styrhöjare med crosstyre på och de kändes riktigt bra, funkar med 5" också
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Hade en edge 700-02 tidigare, höjde den 4" fick då även montera gaswire förlängare, bromsslangen gick bra att använda org. men fick dra om den lite grann.