>>bra skotrar båda två,
>>måndagsexemplar förekommer
>>alltid...
>
>Skillnaden verkar vara att
>köper man en NY Polaris så
>blir man utan hjälp vid ev.
>problem. Se bara hur Polaris
>har betett sig med alla
>-02
r och -03
r som haft
>problem med t.ex
>överhettning, spikning,
>havererande ves-portar,
>felprogrammerade cdi-boxar
>mm mm.
>ALLT FÖRNEKAS IN I DET
>LÄNGSTA OCH VISSA SAKER
>FÖRNEKAS ÄN!
>
>Eller som Micke skrev några
>inlägg ovan:
><det enda som kan finnas att
>anmärka är
><lite uderdimmensionerat
>kylsystem, det
><gick ut en servicebulletin
>på detta att
><det skulle åtgärdas på
>säväl 01 som 02 men
><denna vill inte Polaris
>Sverige kännas
><vid, trots att det är
>Polaris egen
><bulletin !?!... "
>
>Varför går det inte i
>dagsläget att få tag på
>800-cylindrar i Sverige?
>Varför gick det inte att få
>tag på ves-portar under 2-3
>månader i våras? Tror ni
>t.ex att -04:ans 800 skulle
>ha knacksensor, extrakylare
>mm. om -02/-03 modellerna
>fungerat bra utan?
>
>Klart att Polaris
>kortsiktigt sparar in pengar
>att förneka och inte laga
>problem, men man förlorar
>kunder i långa loppet.
>
>Detta verkar nu ha speglats
>i sjunkande
>försäljningssiffror för
>Polaris, både i USA och
>speciellt i Sverige. Enligt
>statistik på
>tidningen/hemsidan "Skoter"
>har Polaris under en
>"mätperiod" i år tappat
>23,7% av försäljningen i
>Sverige.
>
>Ski-Doo är märket som ökat
>mest i Sverige enligt samma
>statistik. Men där verkar
>generalagenten/tillverkaren
>ta ansvar för ev. problem på
>sina maskiner och hjälpa
>kunderna ( i motsats till
>Polaris) vilket skapar
>fortroende och nöjda kunder.
>
>Kallades exempelvis inte
>alla Ski-Doo och Lynx 800
r
>in för kontroll/byte av
>kolvar och insugningsgummin
>för något år sedan?
>
>Har Polaris gjort något
>liknande för sina kunder
>trots uppenbara problem med
>vissa av -02/-03 modellerna?
>Nää!
>
>I dagsläget kör jag själv en
>ny (problem)Polaris, men
>nästa maskin BLIR INTE en
>Polaris!POLARGRIS MENAR DU VÄLL!!! SUGER.SE
ett tips köp aldrig polaris!!