Tjenare, tänkte att det var dags att göra en projekttråd om detta "monster" nu! :whistle:
Allt började med att jag fick tag på en Indy 500 som det satt en 650 trippel i för en vettig peng.. Så fort den kom hem var det självklart dags för att plocka isär den och börja med alla planer som jag hade i huvudet.
Det som ska göras/är gjort är.
Byta ut gamla boggien mot en som är 131" från en äldre RMK. [x]
365x32 Ripsaw matta (NY). [x]
Göra förlängare till boggien så den blir 144". [x]
Öhlinare i framvagn. [x]
Göra om dynan och klä om. [x]
Andra skidor, gripper? [ ]
Göra tunelförlängare. [x]
10L dunk hållare. [x]
Få dit ett annat styre och en höjjare då jag är över 1.90.. [x]
Köpa bättre beg primärvariator. [ ]
Fixa till huven jag har eller få tag på en bättre beg. [ ]
Som sagt, Indy'n var nu hemma och jag hade börjat plocka isär den då den inte gick när jag köpte den (därav priset). Började med det vanliga, tändning, förgasare, att den fick bensin osv. Fick efter ett tag igång den och körde några varv runt gården men den gick inte riktigt som den skulle, kändes som att den inte hade någon ork och varvade inte riktigt ut.. Kollade då upp primär variatorn och det visade sig att den var helt slut! Bytte rullar, glidklackar osv sen gick den som bara fan! :heh:
Började sedan letade runt lite på blocket och fick tag på en boggie från en äldre RMK som fanns i närheten, tog också och beställde en ny 365x38x32 matta då dom är så pass billiga. Det enda som var lite jobbigt var att boggien bara var 345 (Som jag visste) så då vart det att göra egna förlängare av boggien som satt på!
Det gick dock väldigt bra, över förväntan faktiskt! Men bara man mäter två gånger och kapar en så går nästan allt! :eyebrows:
Och såhär blev det, har självklart bultat fast den med 3mm plåt på båda sidorna efter att bilden togs.
Hoppas ni orkar läsa allt jag skrivit, det har som sagt hänt mer saker med Indy'n än detta men det kommer i nästa inlägg! :ciao:
Allt började med att jag fick tag på en Indy 500 som det satt en 650 trippel i för en vettig peng.. Så fort den kom hem var det självklart dags för att plocka isär den och börja med alla planer som jag hade i huvudet.
Det som ska göras/är gjort är.
Byta ut gamla boggien mot en som är 131" från en äldre RMK. [x]
365x32 Ripsaw matta (NY). [x]
Göra förlängare till boggien så den blir 144". [x]
Öhlinare i framvagn. [x]
Göra om dynan och klä om. [x]
Andra skidor, gripper? [ ]
Göra tunelförlängare. [x]
10L dunk hållare. [x]
Få dit ett annat styre och en höjjare då jag är över 1.90.. [x]
Köpa bättre beg primärvariator. [ ]
Fixa till huven jag har eller få tag på en bättre beg. [ ]
Som sagt, Indy'n var nu hemma och jag hade börjat plocka isär den då den inte gick när jag köpte den (därav priset). Började med det vanliga, tändning, förgasare, att den fick bensin osv. Fick efter ett tag igång den och körde några varv runt gården men den gick inte riktigt som den skulle, kändes som att den inte hade någon ork och varvade inte riktigt ut.. Kollade då upp primär variatorn och det visade sig att den var helt slut! Bytte rullar, glidklackar osv sen gick den som bara fan! :heh:
Började sedan letade runt lite på blocket och fick tag på en boggie från en äldre RMK som fanns i närheten, tog också och beställde en ny 365x38x32 matta då dom är så pass billiga. Det enda som var lite jobbigt var att boggien bara var 345 (Som jag visste) så då vart det att göra egna förlängare av boggien som satt på!
Det gick dock väldigt bra, över förväntan faktiskt! Men bara man mäter två gånger och kapar en så går nästan allt! :eyebrows:
Och såhär blev det, har självklart bultat fast den med 3mm plåt på båda sidorna efter att bilden togs.
Hoppas ni orkar läsa allt jag skrivit, det har som sagt hänt mer saker med Indy'n än detta men det kommer i nästa inlägg! :ciao: