polaris indy 500 utan gnista

gustav00

Ny medlem
13 jan 2022
1
0
1
19
örnsköldsvik
tjena, jag har en polaris indy 500 från 1990 som inte vill ge gnista, har provat att byta följande: cdi/tändspole, tändstift, kontakt till cdi/tändspole och kablaget till den också.
om jag mäter mellan brun/vit och vita kabeln ut från stator så får jag 30-50Vac beroende på hur hårt man drar, har hört att man kan koppla ur den svarta kabeln mellan stator och tändspole för att koppla förbi dödmansgrepp, dödaren på styret osv, det fungerar inte heller. någon som har några tips på vad man kan mäta eller prova för att se om det blir någon skillnad eller om någon haft liknande problem och hittat felet. börjar bli lite less nu.
mvh Gustav
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.639
802
113
Kramfors
De låter som statorspolen för själva motorfunktionen "exiter coil "på Polaris parts länk nr 2. Den brukar finnas på Rinab eller skoterdelen alt Sledstore.
De volt du mätt är lysspolen och den låter helt ok.
De går ohmmäta själva tändspolen (exiter coil) på statorplattan också men då måste man veta värdet. De kan visa rätt värde men inte funka också så byt ändå för de brukar vibrera sönder med ojämna mellanrum.

Här har du den på skoterdelen de står fel i texten" laddspole" men de står även rätt också tändspole. De borde stå Tändspole för statorplatta. Du har 95% chans att de är den som jävlas såvida du uteslutit alla dödarfunktioner.
 
Last edited: