Polaris Indy HPD - Version II

KjellEvert

Medlem
31 aug 2009
44
0
1
Skellefteå
kan de bli hår eller va säger du? men då slipper man ju klä den :D
nog med bullshit, nån som har plastskidor att sälja? edge rmk skidor funkar kalas, blir ju "rmk" så :)
 

KjellEvert

Medlem
31 aug 2009
44
0
1
Skellefteå
hade inte tänkt röra skotern än på ett tag, men tror jag ska tröstskruva lite imorgon, för min motor till projektarbetet (Opel Kadett ´79 med Saab turbo kortmotor) som kom i måndags var inte i utlovat skick så jag kan inte montera den, måste ringa bildemonteringen på måndag, så jag tror jag ska pilla lite i skotern, vad som blir vet jag dock inte, men nått ska jag hitta på att göra, är rätt slut efter veckan då jag svurit åt både lärare och företag och fått stressa häcken av mig
 

KjellEvert

Medlem
31 aug 2009
44
0
1
Skellefteå
Boggie är som klart, blir överta kusins hemmabyggda kopia av Ad Boivin Expert X, tror dämparna är Polaris XTRA 12 och skenorna är Ski-doo SC-4, dessa kommer få förlängningsskenor för att köra med 345 lång matta, sen undrar jag om ajg rymmer 44mm kammar med 8 kugg drivhjul, skulle isf lägga undan en slant och köpa no slip,boggien kommer hamna lite långre bak, kusin har nu en bergvägg till attackvinkel på sin hemmabyggda rev (jo han byggde inte bara boggie, utan hela skotern) så jag ska sätta dne längre bak för att få ca 12-15 graders attackvinkel, motorn blir iaf Polaris Liberty 600-800

någon som har mer tips på skojiga mods man kan göra på en sån hör maskin?
 
R

Robin

Bilderbilder och åter bilder!

Finns mycket skoj man kan hitta på med dessa gammla indys.

Mitt gamla projekt kanske kan in ge lite insperation:
 
R

Robin

Snyggt Robin men tycker den ser ******* hög ut :p
Ja den var hög men av en anledning också.
Har aldrig haft en kort maskin som gått sådär bra i snön som den där gjorde, båda mina revar och pro xr 440/800an hade fått storsmisk.
Ska bli kul att se om RSen kanske kniper första platsen det här året.

Nå nu ska jag sluta låna din tråd KjellEvert, sry.

Mvh/Robin
 

KjellEvert

Medlem
31 aug 2009
44
0
1
Skellefteå
Ja den var hög men av en anledning också.
Har aldrig haft en kort maskin som gått sådär bra i snön som den där gjorde, båda mina revar och pro xr 440/800an hade fått storsmisk.
Ska bli kul att se om RSen kanske kniper första platsen det här året.

Nå nu ska jag sluta låna din tråd KjellEvert, sry.

Mvh/Robin
Jo men den var inte för hög

Du känner säkert igen skotern ;) budget-version I tråd finns ju på ditt forum
Du har inga plastskidor att sälja billigt förresten ;)
 

KjellEvert

Medlem
31 aug 2009
44
0
1
Skellefteå
Skotern är till salu då jag inte har råd att bygga vidare, har en Opel som projektarbete som tar alla pengar

så ni som är intresserade, någon kanske har nått barn, syskon, släkting osv som vill ha en frän förstaskoter så har ni denna, priset är satt på 12 000:- till att börja med...