Polaris IQ 440 -07

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
Hejsan, tänkte bara börja med att jag skiter i om det finns 100000trådar om IQ 440, själv hittar jag då ingenting intressant när jag söker, finns mest info om 05an å lite om 06an, men så här är det...

letar efter en IQ440 07, för att byta upp mig från 550in, å tänkte senare efter vintern byta till motor modell större, denna skoter borde ju vara "framtids säker" i och med att det är sista årsmodellen med 440i motor, å där igenom borde ha minst barnsjukor, så tänkte sattsa mina pengar på en sån här maskin, då det kommer hoppas, tuktas och klättras i både snö, berg och Ramper,

Nån som har nånting nyttigt att säga? nå man ska kolla efter när man är och kollar på skotrar, då specificerat 07an, boggien, osv...

Då kanske ni ställer er frågan "varför inte köpa en iqr 600 direkt, då det bara skiljer 10-20,000kr" jo för att jag i samma veva har tänkt lära mig skruva, underhålla, och renovera skotrar för att bli oberoende av skoterfirmor och övrigt kunnigt folk, och sen själv kunna dela med mig av mina erfarenheter till bättre behövande,

Mvh Enberg
 

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
även matnyttig info om det finns saker man bör byta, tex sliraxel ist för slirdrev, originalskidor, variator, viktning osv! allt ni kan komma på för att skotern skulle bli optimal för mina ändamål!