Polaris IQ RR -09 startar inte. Bränslebrist.

GTA

Välkänd medlem
12 sept 2006
332
0
16
Hej

Har en IQ RR 600 -09 som inte startar. körde förra helgen med bränslet som var i tanken sen förra vintern. (fulltank)

Startade den idag & den gick på tomgång i ca 5min sen började den varva mera & mera tillsist la den av.

Den går igång på startgas & om jag blåser i tanken & sen rycker i snöret, men bara några sekunder sen dör den igen.
Har kört med kupé värmare riktad på motor & förgasare med utan resultat.

Maskinen har inte gått mycket, Vad kan det vara för fel???? :mmph::mmph:
 

GTA

Välkänd medlem
12 sept 2006
332
0
16
Tack för snabba svar.!!!!

Jo den är upppallad bak.. men det är halvtank så det borde väl ge bränsle endå. så mycket är den inte heller uppallad. bara så mattan går fritt.

om något munstycke är igensatt så borde väl den gå på andra förgasaren eller? visst kan den vara svarstartad då men om jag drar igång den med startgas så borde jag kunna hålla den vid liv iallefall??

eller?
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Enklast av allt, har du kollat bränslekranen? ;)

Annars hade jag tagit in förgasarna i värme och rengjort dem, kan mycket väl ha kaxat igen eller en ispropp av vatten som separerats från den gamla bensinen.

Du kan ju även prova kasta i en liten sup i båda cylindrarna och dra igång han med full gas. Om den då går tills de att du släpper gasen så har du då säkerligen ovanstående problem.
 

GTA

Välkänd medlem
12 sept 2006
332
0
16
Tammetusan så var det att den var upppallad bak med halvtank så går den inte... fan vad värdelöst!!! men tur att det var ett sånt lätt fel iallefall.

Tur är ju &så att om den är upppallad eller står i nerförsbacke så har man bensin till ca 5min innan soppan tar slut i slangarna.