Polaris pro rmk 800 11

Gimdaln

Medlem
9 jan 2014
30
0
1
Hej
Är sugen på att skaffa mig en pro rmk från 2011 men skulle vilja ha lite information på hur bränsleförbrukningen är och vad de kostar att helförsäkra den.
Om de är nå allmänna fel
Vad som är bra och dåligt :)
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Bränsleförbrukningen reglerar du med tummen.
Ring försäkringsbolagen ang försäkringen!!! Vi kan inte svara på det, då det beror på ålder vart du bor mm.
Vad som är bra och dåligt? har du ens läst trådarna på första sidan eller använt sökfunktionen överhuvudtaget!

(fan vad less jag blir ibland)
 

Gimdaln

Medlem
9 jan 2014
30
0
1
Jo de har ja gjort men tycker inte att jag har fått svar på mina frågor.

Håller med på att de kan va svårt att svara på vad de kostar med försäkringar osv.
Hoppas på att nån kan ge nått vettigt svar
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Bränsleförbrukning, mellan 2 och 8L/milen, beroende på hur du kör...
Försäkring är bäst att kolla med ditt bolag, då premien beror på många saker, men nånstans runt 5-6000:- för helförsäkring brukar det kosta.

Allmänna fel...
Känsligt ämne, men de har lite problem med stort kolvspel och cylinderskirtar som lossnar och orsakar ras. Finns några lösningar på detta, kan vara bra att veta om, så man förhindrar ras i största mån.
Läs lite i Polaristrådarna, ibland annat 2012-tråden finns mycket att läsa.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.088
887
113
Stora Blåsjön
Brännsleförbrukning: 2-8liter milen.
Försäkring (hel): 4000-90000:-

Vill du ha mer exakt ang försäkring så plocka ett regnummer på blocket och ring några försäkringsbolag så får du snabbt ett exakt svar.
 

hasso

Välkänd medlem
23 apr 2010
104
0
6
Ställ upp oljepumpen och sätt nya kolvar så har du en bra maskin. Har du kört längre än 300 mil med kolvarna bör du kanske byta cylindrarna också (cylinderskirtar som börjat spricka). 11-12 hade väl också lite problem med vevaxlarna som fixades i slutet på -12:eek:rna.