Polaris Pro X 550 04 eller Yamaha SX Viper 02?????

Nyberg!

Medlem
24 nov 2010
38
0
1
Ljusdal
Tjena!
Vilket är bäst att köpa?:)
polaris - 405mil
yamaha- 670mil
vill kunna köra mycket och leka! inte så mycket skruv.
 

Lagasse

Välkänd medlem
13 okt 2006
220
0
16
Ljusdal
www.drcljusdal.se
Tjenare Nyberg!

Till att börja med ska jag väl nämna att jag aldrig har haft chans att köra någon Polaris 550, men har provkört en Viper -02.
Jag skulle säga att de här två maskinerna är väldigt olika... Fast att det kanske ändå jämnar ut sig, som han som lite tvektsamt sket i byxan sa.
För att uttrycka sig snällt så saknar 550:n en hel del effekt mot en Viper 700. Men å andra sidan så väger ju Vipern ungefär som en liten elefant när den behagar gräva ner sig i det vita guldet. Jag skulle nog också gissa att grenen driftsäkerhet lutar till 550:ns favör, då dessa motorer generellt verkar vara väldigt stryktåliga och pålitliga. Men det är klart, det är svårt att med en originalmaskin klå känslan man får av att köra Viper, dom låter ju nästan för manligt...
Hur ser du på definitonen lek? Menar du lössnö eller packad snö/led?

Jag hoppas på att kunna ge någon hjälp, även om det här kanske i bästa fall endast var upplysande snarare än hjälpsamt mot ett beslut.

Sen har jag en liten undran... Vem fasen är du? :D Eftersom du är från Ljusdal, menar jag... ^^
 

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Jag tror du blir besviken på effekten i 550, tycker den motorn är väldigt slö. Skruv blir det nog mycket lite av i vilket fall. Driftsäkra motorer av vad jag har hört. 550:in har fördelen att den är lättare att bryta runt mot yamahan. Skulle rekommendera att du provkör båda om du har möjlighet.