Polaris rmk assault 2009 startar och lägger av

Mattias p

Medlem
14 dec 2021
18
4
3
46
Njutånger
Hej igen, jag har återigen problem med polarisen ,det är när jag startar den som den går igång och lägger av efter 3 sekunder,var ska jag börja att felsöka ,känns som det kan vara något med elen som gör att den dör.mvh Mattias Pettersson
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Kolla gnistan genom att sätta dit en tändinställningslampa på någ av tändkablarna. Om den försvinner exakt samtidigt som den börjar gå ner i varv så är de tändningsfel. Om de är soppabrist så tror jag på bränslepumpen i första hand.
 

Mattias p

Medlem
14 dec 2021
18
4
3
46
Njutånger
Ok, iallafall så började det i slutet på vintern med att den helt plötsligt la av under drift för att sedan hoppa igång efter några ryck, hände väl ett 10 tal gånger,sedan när jag hade parkerat den efter körning utan problem så skulle jag starta den efter ett par veckor så fick jag inte igång den nå mer, alltså den startar och lägger av efter 3 sekunder typ. Hur kollar man bränslepumpen om den är hel?
 

Mattias p

Medlem
14 dec 2021
18
4
3
46
Njutånger
Hej igen
Nu går skotern igen, jag kopplade ett batteri på bränslepumpen och den gick igång men lät som den gick tungt och den skrek till lite,efter det provade jag att dra igång den,kan det vara att bränslepumpen är på väg att ge upp,och isåfall går det att smörja eller är det bara att byta ut
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Hej igen
Nu går skotern igen, jag kopplade ett batteri på bränslepumpen och den gick igång men lät som den gick tungt och den skrek till lite,efter det provade jag att dra igång den,kan det vara att bränslepumpen är på väg att ge upp,och isåfall går det att smörja eller är det bara att byta ut
Om de skrek till i pumpen och den gick tungt så byt ut den.
Länken visar en pump med bränsletryckregulator som man även bör byta i samma veva samt bräsnlefilter. Du hittar säkert billigarer alt på andra ställen som ebay som ex. Du kan köpa pump och regulator separat också.
 

Mattias p

Medlem
14 dec 2021
18
4
3
46
Njutånger
Ok tack så mycket,du är otroligt hjälpsam jämnt tycker jag,med andra ord så ska bränslepumpen gå lätt,typ en länspump till en båt,i mitt fall så hördes det att den gick tungt och skrek till och byggde upp motstånd,ska det vara någon form av returledning också,så den går lätt jämt,har ej riktigt koll på såna här grejer
 
Reactions: Boost III