Polaris Sport GT -90 Choke panel

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Skulle också gissa på primer, men såg ju nästan mer ut som en elomkopplare? Är det en brytare till nå extralyse som dom tryckt dit?

"Timglasen" är väl för tändningen?
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Ta ett kort och lägg ut så man se hur det ser ut på baksidan
Går det soppaslangar till den är det en primer.
 

Uthil

Aktiv medlem
15 dec 2014
95
0
6
Stockbäcken
Hejsan igen.

Tog lite bilder på baksidan och det ser ut såhär.



Primer är det inte , ser inga soppa slangar, Det är bara kablar.

Något extra lyse finns ej. Kanske har det suttit något.
Den svarta kabeln går ner till vad jag tror är volt regulatorn.
Den gula går upp och sitter på en vit rektangulär sockerbit typ, Är ikring 6 cm bred och 1.5 cm hög.

Och tittar man på sprängskissern från Polaris så finns inte den här knappen med timglasen till den här modellen, Dödaren finns inte heller med, men enligt sprängskissen så sitter choken där, men det gör den inte på min, kan det var något eftermontage.

Så nånting med el är det iallafall, skulle jag tro men vad.
 

Uthil

Aktiv medlem
15 dec 2014
95
0
6
Stockbäcken
Vet ej om det är det. Går det och mäta vad det är. Lite dålig på det här med ström. Tänkte om det är någon brytare till handtagsvärmare. Har ej det men kan ju vara inkopplad någon gång. Men på polaris så finns inte symbolen på sprängskissen på panelen.
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Gissar på en likriktarbrygga..skulle iof vara intressant att vet hur det ser ut under den för o se om det sitter dioder där.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
 

Uthil

Aktiv medlem
15 dec 2014
95
0
6
Stockbäcken
Gissar på en likriktarbrygga..skulle iof vara intressant att vet hur det ser ut under den för o se om det sitter dioder där.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Det som sitter under är tändningen. Själva modulen är brun om det hjälper. Kan ju kolla exakt vart alla kablar går någonstans.
Vad menas med likriktarbrygga? Går det koppla in något intrument på den eller?
Står inget på polaris om denna bryggq enl. Sprängskissen.
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Det jag menade var hur det ser ut på baksidan under plattan som kablarna är fäst på. Likriktarbrygga= gör om växelström till likström

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
 

Uthil

Aktiv medlem
15 dec 2014
95
0
6
Stockbäcken
Vad är växelström då. Är det inte likström i en vanlig stickkontakt 230v.
Hur mycket kan man utvinna då i volt. Kan ta isär den ochta ett kort och lägga in så fårvi se hur den ser ut.
 

Uthil

Aktiv medlem
15 dec 2014
95
0
6
Stockbäcken
Ok!

Goog to know before you deassemble. Hehe.

Men om det här är en likriktarbrygga som generar likström, så måste den väl få växelström i första hand eller är jag fel ute, Har inte haft tid och ta isär modulen idag men förhoppningsvis imorgon, annars i helgen.
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Ok!

Goog to know before you deassemble. Hehe.

Men om det här är en likriktarbrygga som generar likström, så måste den väl få växelström i första hand eller är jag fel ute, Har inte haft tid och ta isär modulen idag men förhoppningsvis imorgon, annars i helgen.
Du är helt rätt ute, likriktarbrygga matas med växelström in, och ger likström ut
 

Uthil

Aktiv medlem
15 dec 2014
95
0
6
Stockbäcken
dedär är nödstoppen, åtminstonde orginal. verkar som dom bytt ut knappen
Nödstoppen sitter ju på gashandtaget,
Så du menar att dödaren ska bytas plats med denna knapp, och att denna knapp ska sitta överst?

Men jag tror jag har hittat vad den går till, Har följt kablarna, och det går till en liten vit modul under styret som sedan skickar någon typ av signal vidare i en dubbel svart kabel som går upp till båda handtagen, så jag tror denna knapp är något av en strömbrytare till handtagsvärmarna, dock så känner jag inte om den fungerar, då kabeln till höger handtag har gått av men ej till den vänstra.