Polaris storm 800 watercross mod

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
Startar en tråd på bygget som skall köras watercross med i sommar :)
Eftersom min förra vattenmaskin fått ny ägare måst man ju givetvis börja modda på en ny vattenräcer :)
Tänkte prova åka trippel denna sommar.
Motorsetup-storm 800-94
HTG pipor
Lectron förgasare
Portade cylindar/block-raceportad
Heelclicker v-kitt

Skall dynoköras inom kort


Var och lackade klart den igår så slänger upp 2 bilder.De tre hålen i buken är där stingers burkarna kommer gå ut :) . lite dekaler på de dära så blir det nog bra
Foto0604.jpgFoto0603.jpg
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
hojj ännu en maskin som får en att vilja sätta öronproppar när man står på startlinjen :)
själv hoppas jag väl inte att på ett alltför bra resultat för dig ;)
ses i sommar!
 

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
hojj ännu en maskin som får en att vilja sätta öronproppar när man står på startlinjen :)
själv hoppas jag väl inte att på ett alltför bra resultat för dig ;)
ses i sommar!
Hehe jaa du säg så :) Den kommer int låta så jäkla mycket utan lagomt skönt triple sound :)
 

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
Har vart lite lat med att uppdatera hära när det hänt lite saker med vattenmaskinen. Det som är gjort nu monterat styre mm, bockat en plåt som skall skydda att vatten inte kommer in via fotholken på variatorsidan+siliconerat, gjort en ruta utan hål för lyse i lexan. monterat ny främre boggie dämpare samt flyttat om boggien lite för bättre vinkel på mattan till vattenkörning. Cylindrarna är på portning så väntar på att få tillbaka dom så ska den sen byggas ihop och sen dynoköras. mera bilder kommer
 

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
skitsnyggt! har du hunnit prova den?
Starta upp den igår kväll för första gången provade lite på gården. Den går riktigt fint. Verkar vara ett riktigt bra botten tryck i den :) lite finjusteringar nu så bli de nog ännu bättre. ska prova den på vattnet när de blir lite varmare i vattnet. Ska köra med gopro kamera så film kommer jag sen lägga ut så ni får se hur den går och höre lite sound of a piped triple ! :)