Polaris storm problem

hannesdele

Medlem
21 dec 2012
12
0
1
Hej
har en storm 97a, som har tre nya kolvar, bra komp, men den vill inte gå ordentligt. nu kan jag köra kanske 5-10 min sen dör den å smäller till, å sen måste jag vänta ett tag innan jag kan dra igång den igen och när jag får igång den kommer det riktigt mycket avgaser. den känns allmänt lite orkeslös.. har någon nått tips? vart jag ska börja? har krånglat med den här skithögen hur länge som helst nu å börjar känna mig lite besegrad...
 

hannesdele

Medlem
21 dec 2012
12
0
1
har funderat på om den får för mycket olja, men tanke på att det blir så mycket avgaser, men stiften ser inte så neroljade ut
 

Yamma1

Medlem
4 nov 2012
38
0
1
stiften ska va ljus brun om ja inte minns fel, då har du rätt mängd bensin/olja, men frågan är hur dina ser ut? är dom svart?
 

hannesdele

Medlem
21 dec 2012
12
0
1
okej, vet du om man kan mäta sig fram till om den är skrot eller är det bara å byta och sen se?
 

mabo

Välkänd medlem
30 nov 2012
141
1
18
Laviken
En stator kan man mäta upp men du måste ju veta vilka värden (resistans)som varje lindning ska ha.Kanske någon här på forumet som vet eller hos en lokal åf!
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
ryck ur bryggan å vänd upp å ner på den å ta lös botten på dom då ser du munstyckena,skruva ur lågfartarna å blås å se om det är stopp i dom,du måste kolla ALLA,soppan som finns nu e ju nå jävla skit som gör att det blir ärg om det är så i dina och du inte har nya så ta svetstråd eller nå liknande å pilla ur dom,vålda inte finns sånna trådar som man rengör gassvets munstycken med dom funkar klockrent