Polaris supertrack boggie i Skidoo Scandic 377 -84

peltor

Aktiv medlem
30 dec 2012
62
0
6
Hej, har köpt en ganska fin skidoo scandic 377r med ca 600 mil. det enda som inte är så fräscht på den är mattan och boggien. Men på gården står det en indy supertrack 89 med fräsch boggie och matta. så jag funderar om det går att flytta över boggien å mattan till scandicen? :) Drivaxel diametern på skandicen är 29mm mätt med skjutmått å polarisen kunde ja inte riktigt mäta men den axeln var några mm mindre iaf. det bästa skulle ju vara om jag kunde flytta hela växellådan och drivaxeln från polarisen men jag tvivlar på det. Tacksam för tips och svar!
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Drivaxel diametern på skandicen är 29mm mätt med skjutmått å polarisen kunde ja inte riktigt mäta men den axeln var några mm mindre iaf. det bästa skulle ju vara om jag kunde flytta hela växellådan och drivaxeln från polarisen men jag tvivlar på det. Tacksam för tips och svar!
Varför krångla till det med att flytta över växellådan??
Om det är samma delning på mattorna räcker det med att flytta över boggie och matta-om det inte är samma delning byter du drivhjul också, vilket inte är dyrt om man inte måste ha nonslip.
 

peltor

Aktiv medlem
30 dec 2012
62
0
6
Nä,skiter i växellådan. Det är olika delningar på mattorna men axeldiametrarna är ju olika så ja kan ju inte bara flytta över drivhjulen... Om axeln är ca 29mm sexkantsaxel,vad ska jag söka efter för drivhjul då?
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Bara att sätta sig ner vid datorn och leta på nätet.
Men frågan är om det inte går att flytta över drivhjulen, går att pressa på drivhjul där det skiljer ganska mycket i diameter! Kommer inte ihåg hur mycket det skiljde på hålen i Avid-hjulen jämfört med drivaxeln till min Nytro-men det var stor skillnad!
 

peltor

Aktiv medlem
30 dec 2012
62
0
6
Gör nog dropbrackets å höjer den å kör tills mattan går av till en början iaf, vill köra litegran satt ju nyss ihop den...
 

peltor

Aktiv medlem
30 dec 2012
62
0
6
Visst borde det bli lämpligt om jag höjer den 6cm bak 3cm å eventuellt höja skidorna 4-6cm + nå feta plastbelag? :)