Polaris Switchback 2005

Oceanmist

Medlem
23 nov 2013
26
0
1
Bergsjö
Hejsan, vad är de för skoter?
är det nått som är roligt tänkte att de är gamla chassiet...
inget man åker res med direkt?
lång är dem med... 330kg känns tungt :(

Mvh Emelie
 

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
330kg kan väl inte vara torrvikt? en yamahama rx1 mountain ligger på 300(+xx)kg torrvikt och den är TUNG
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Hon skriver ju gamla chassit. Då är det väl en Edge hon menar antar jag.
Men vilken motorstorlek tänker du?
330kg väger dom då inte.
 

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Varför funderar du på en switchback med gamla chassiet om du helst vill ha en lynx rs? :)
Alltså, vad söker för typ av skoter? racing, crossover, lössnö etc, varför jag frågar är att lynx rs och switchback med gamla chassiet är helt olika typer av skotrar.
 

Oceanmist

Medlem
23 nov 2013
26
0
1
Bergsjö
Det är far min som hittat en 2005as switchback ( han har lovat ta lån på skoter åt mig pga att jag bara är vikarie och ej får ta lån) han är inte alls insatt i skotrar.. jag vet ju vad jag själv vill ha men han vill j endast köpa på firma också. själv vill jag ju ha en RS har ju kört en Ski-doo man blir helt kär :) skön körställning och smidig skoter. Rsen är billigare än en vanlig 600. jag är inte ute efter att köra FORT utan vill ha en snabb skoter bara som man kan busa med :)
 

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Om det är den modernare körställningen du söker främst men inte är så van vid att skruva och sådär så kanske inte rs är rätt modell för dej, det är trots allt en racingskoter som lär behöva mer underhåll än en vanlig 600.

Inom vilket prisintervall söker ni? under 40, 50, 60, 70, 80k?

Kör du mest led eller lössnö?