Polaris trail 488 hjälp. pigglös och seg.

Sebastian.O

Medlem
11 feb 2007
14
0
1
bollnäs
Hej! Somsagt så har jag en Polaris trail 488 som inte går så bra. Den är seg och slö. Gör ca 80-90km/h och rappar inte på så bra. Undrar om någon har nå bra tipps på vad jag borde göra för att få upp min billiga lilla tjärnare upp i rapphet och fart. Höjja nålen variator kit you name it. Somsagt så är det en jävligt fin och billig skoter att äga. Du kan köra skiten ur den och den är då lika ***** glad när du ska starta den efteråt. Förra vintern så köpte jag nytt bränslepumpsmembran men har inte satt dit det ännu. Hoppas nämligen på att få upp skotern i både pigg het och fart nu till vinterns början. Är villdigt tacksam för alla de svar och råd jag nu strävar efter. Tack och på återsende.
 

bbb

Välkänd medlem
3 nov 2006
364
0
16
ockelbo
byt fjädern i primären till en som är hårdare
jag har en om du är intreserad !!
 
Last edited:

bbb

Välkänd medlem
3 nov 2006
364
0
16
ockelbo
öka tillslags varvet vilket går att den får mer skjuts i början men håller samma topphastighet
 

Sebastian.O

Medlem
11 feb 2007
14
0
1
bollnäs
Låter lockande. Om det nu blir så så tror jag nog att fjädern jag har nu är välldigt slapp :p Finns det många olika modeller av fjädrar eller ?
 

bbb

Välkänd medlem
3 nov 2006
364
0
16
ockelbo
ja det finns väldigt många olika fjädrar men jag har en diamond gold (stavning) som är perfekt hade den på min gamla 340 i den sitter lika original fjäder som i din skoter. blev en ***** skillnad, fan den spann lös jätte fint mot för innan när man fick springa igånge den:D
 

Sebastian.O

Medlem
11 feb 2007
14
0
1
bollnäs
Okej, Så du är säker på att den passar och allt ? Ska man inte byta nå vikter och sånt också ? Nåväl, hör av dig så kan vi styra upp det.