Polaris variator på rotax 377

^suddis^

Välkänd medlem
3 feb 2006
346
0
16
Ojbojn
Hej går det stoppa en polaris variator på en 377??
och hur får man lös en variator från innerskivan??
 

^suddis^

Välkänd medlem
3 feb 2006
346
0
16
Ojbojn
ja hälst hela fär jag får fanimig inte lös den yttre den sitter som fast.. om ingen vet hur man får lös den??
 

^suddis^

Välkänd medlem
3 feb 2006
346
0
16
Ojbojn
^suddis^ skrev:
ja hälst hela fär jag får fanimig inte lös den yttre den sitter som fast.. om ingen vet hur man får lös den??

jag menade helst den yttre vill jag ha lös men den sitter som fan..
 

snowmad

Välkänd medlem
1 jan 2000
274
0
16
^suddis^ skrev:
Hej går det stoppa en polaris variator på en 377
och hur får man lös en variator från innerskivan??[/QUOTE]
1:kolla att rembredden är den samma på båda maskiner, om inte = glöm det
2:kolla att det går att linjera efter montage (kolla hur långt inn eller ut "nya" variatorn hamnar i sidled och att det om nödvändigt går att justera för att kompensera offset, om inte = glöm det
3: kolla på nån hemsida (tex. duells eller rinab) vad COMET variator bestyckning som rekomenderas för din skoter (polaris och comet är väldigt lika gällande bestyckning så det blir rätt att använda detta som riktmärke)det kostar dock en hel del att bestycka om.....
^suddis^ skrev:
och hur får man lös en variator från innerskivan??
Quee no habala ???
men om du menar innerskiva (och axel) från motorn = rätt avdragare (en special anpassad "skruv") finns att köpa hos tex rinab
billigaste alternativet kan dock bli en begad "rätt" betyckad (från en liknande maskin) eller en ny "billig" tex poverblock/ IBS bestyckad och klar från tex stenmarks maskin eller rinab.
Du behöver INTE "det dyraste" för att få väldigt bra prestanda med så "lite" effekt
 

snowmad

Välkänd medlem
1 jan 2000
274
0
16
^suddis^ skrev:
jag menade helst den yttre vill jag ha lös men den sitter som fan..
ja ha den yttre, ...vad sitter det för variator på'n då?
Å va sitter den i?
Ska du "laga" nått är det bättre att ta loss hela i alla fall.
 

^suddis^

Välkänd medlem
3 feb 2006
346
0
16
Ojbojn
ne men jag tänkte ta lös ytter skiva som nu sitter på sen stoppa dit polarisens ytter på innerskivan som sitter.. men ytter skivan sitter som fan på innerskivans axel..