polaris xcr 440 -98

räser skidoo

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
jag undrar om den är som alla andra värre 440:iar så att man måste byta kolvar vid varje 300-400 mil. och om dom tar lika mycke soppa som t.ex mxz 440x, snopro440 altså ligger oftast vid 3-3,5 liter milen.
en sista fråga vad ska man ge för en sån i dugligt skick?
 
L

lepp

vart ifrån har du hört att mxz x tar så mycke.en polare till mej hadde en.togg knappt över 2 liter,oavsett körning.mycket tålig lätt körd & rapp raser som älskar att hoppa!x( x( }>
 
L

lepp

det var en 97 eller 98 domm liger i ca 30-35.men du får nog leta efter en som inte är crosskörd.



 
Q

qwerty

Jag har också hört att mxz 440:ina drar jäävligt mkt soppa..!=)
 
A

A

98:an är en synnerligen hållbar maskin som aldrig strular. Har hade en sån i tre år utan att behöva röra en skruv pga att något gått sönder (endast normal service). VES:arna behöver dock rengöras då och då för att den skall gå riktigt bra. Bensinförbrukningen vid hård körning (jag håller alltid full gas:) låg kring 2,3-2,6 beroende på före,
 

JoTT

Aktiv medlem
1 jan 2000
56
0
1
Avgasportsgummina e en svag länk i skotern men annars en fin skoter!
 
P

Polaris 4-ever

Har en xcr 440 98:a den går hur ##### bra som hälst både i snön och på leden.
Jag har en 36.7mm hk matta(d var e värt)

 

anders3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
79
0
0
Hyffsat injusterade tar de inte mycket. 2-2.5 fullt spett efter leden och annan lek-körning.. Har en Lynx racing 99 till salu om du är intresserad?! Ungefär samma pengar, aldrig tävlad. jonsson@mbox371.swipnet.se