Politik

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Va kommer hända nu då när de förmodligen blir borligt sverige och alliansen vinner? Blir de bättre/sämre eller lika bra?

EDIT: OFC detta menas enbart om snöskoterns framtid!. Jag glömde säga de :p lite virrig
 
Last edited:

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Håller Koll !

OM denna tråd skall vara kvar så håll den till det som endast rör SKOTERNS framtid !


Denna tråd hålls under noggrann uppsikt då LEDEN inte är något politiskt Forum/Organ !
Minsta lilla det spårar ur så plockas tråden bort !





.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
man kan väl säga att så länge inte miljöpartiet har perssons nötter i handväskan så tjänar väl vi skoterägare på det
 

Brandten

Medlem
17 jan 2006
22
0
1
37
timrå
Men var det inte nåt om att trafikförsäkringen skulle öka katastrofalt mycket
Nej, det var något Sossarna hade dragit ihop om Moderaterna.

Socialdemokraterna drog och delade ut flygblad till skolor osv, och skrev att moderaterna skulle höja försäkringspremier till skotrar,bilar,mopeder till 200%

Det var iallafall svaret jag fick av Moderaterna som var och diskuterade här på skolan.

MVH - Andreas
 
E

ejwbegysv

Man kan ju konstatera att det inte är maktskifte i alla kommuner där många av våra skoterfrågor också behandlas...
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Det som är på tapeten är att man vill att trafikföräkringen ska bära alla kostnader som den upptar. Innebär att trafikförsäkringsdelen blir dyrare, dock är den inte så hög på skotrar som tur är. På bilar så jag i dag en uppskattning på att försäkringen skulle stiga ca 98 kr på en genomsittsbil per månad.