powder pro/ca pro mtx

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
vad betalade du totalt för skidorna på kjmotor med frakt ??
Betalade runt 4000 för dem, komplett med stål och infästningar. Dollarn stod ganska bra då samt att jag som sagt slapp tullen. De gick på runt 5500 i sverige kompletta då när jag beställde mina, men skulle tro att de går att hitta billigare i sverige idag då de verkar vara flera företag som har börjat ta in dem.
 

Abos

Välkänd medlem
8 aug 2008
365
0
16
Örnsköldsvik
Monterade mina mtx skidor igår på min renegade! grym skillnad! De hade snöat 2 dm kallsnö igår.
Ingen tendens att de inte skulle bära! Hur nöjd som helst! Backade till o med på åkern utan att fälla upp flärpen(44mm matta)!

Nackdelen är väl att den vart svårare att bryta omkull!

MEN! de va ett mindre elände att montera de med alla brickor! men de vare värt!
 

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
35
Jämtland :D
hade ett par powderhound på en rev jag hade, gillade dom bättre än slp pp skidorna jag har nu, nästa gång jag köper blir det slydog igen eller c&a
 

chrille_123

Medlem
19 jun 2005
46
0
6
Okej, kan fan inte bestämma mig mellan powderhound och xtx, sen verkar det vara stor skillnad på powderhound 7" och 8" då den senare är en uppgraderad skida med djupare köl och så ska dom vara lite styvare. Vissa säger att slydog styr dåligt, men det kanske bara är 7"?
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Okej, kan fan inte bestämma mig mellan powderhound och xtx, sen verkar det vara stor skillnad på powderhound 7" och 8" då den senare är en uppgraderad skida med djupare köl och så ska dom vara lite styvare. Vissa säger att slydog styr dåligt, men det kanske bara är 7"?
Vad för skoter ska dom sitta på?
 

e34matte

Välkänd medlem
21 jan 2009
186
0
16
Luleå
Nån som järmfört XTX och MTX? Undra hur stor skillnad det är mellan xtx och arctic´s original crap (proclimb) skida??
 

emi01aas

Medlem
2 nov 2012
26
0
1
Hej! har en Ski-Doo mx z tnt 500ss och jag har tänkt att köpa nya skidor men jag vet inte om jag ska köpa slp powder skidor eller CA pro MTX skidor.
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Har testat CA Pro MTX på en M800 idag. Blev bara mycket förvirrad av detta. Jag hade trott att MTX skulle var lössnö skidan? Men enda stället denna skida fungerade bra var spåret. Förutom den var trögstyrd i vissa lägen. I Lössnö enda den gjorde bra var flytkraft.

Vad är det jag inte förstår med denna skida?

Ska se om det finns möjlighet att prova några andra skidor får se om det blir bättre.
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Jag har aldrig testat ca pro men en kompis hadde ett par på hanns förra Freeride och han hatade dom. Gick inte att göra en ricktig tvärvändning i ljup snö utan att skidan skar ner så det tog stopp.

Han bytte till slp pp och tyckte det blev som en ny skoter.
Han förstår inte hur folk kan åka runt med ca skidor och vissa säger dom är värda sin vikt i guld så verkar vara väldigt inviduellt hur man kör och vad man gillar.
 

ludwig.å

Välkänd medlem
14 jul 2013
106
0
6
Låter här som Ca är bättre för de flesta. Funderar att köpa nå sånt.
Är det stor skillnad på xtx/mtx? Mtx är så breda och vill ju inte att de ska vara svårt att burka.
Kör en arctic cat f6.
Är de värt att köpa en mtx till en sån eller ska jag hålla mig till xtx?
 

pl83

Välkänd medlem
13 dec 2011
165
0
16
Jag har kört MTX skidan till en M800-2012 men slängde tillbaka orginalskidorna då jag tyckte de hade för bra flyt i snön.
Bytte även bort MTX mot ett par XTX istället som jag funderar att testa på min RMK assault ska däremot testa Gripper skidan då den fått bra omdömen.