Powder Pro på Phazer

Snävan1

Semi PRO sledder
29 okt 2004
28
0
0
Strand
Är det någon som har erfarenhet av SLP Powder Pro skidor på en nyare Phazer? Skickade ett mail till SLP och frågade vilka fästen som passar phazern och fick detta som svar:

"We do not recommend our skis on any Yamaha newer then 2007. The newer models have a lot of ski pressure and because of how low the stock ski mounts to the spindle, when you put ours on it only makes it worse. The only way to fix this would be to get a shorter spindle to reduce the ski pressure and I am not aware of any on the market."
:hmmmm2:
Vet ju att det finns många som kör med SLP på phazern så jag skulle bara vilja höra om det är värt att köpa ändå eller om jag ska hitta några andra skidor.
 

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Jag körde me slp powder pro på min -07as phazer och skilnaden mellan org och pp är som natt och dag blir en helt annan maskin (den går att STYRA!) Det finns fästen för yamaha men jag körde med ski-doo fästen, det enda jag gjorde för att det skulle passa var att jag slipade ner "Distansen" som sitter i styrspindeln några mm. Sen var det bara att flytta över gummibussningen och det funkade klockrent.
Helt klart ett av dem bästa modifieringar man kan göra på phazern, Med en 38 och pp blir den grymt kul överallt ;) Lycka till!
 

Nitroglycerine

Välkänd medlem
20 sept 2008
190
0
6
Skellefteå
Jag har ett par "nya" slp pp vita med blåa hookar till salu! med YAMAHA fästen. Tävlade med phazer och åkte på svarta slp pp, funkade ypperligt!

070 5400787

Ring om du är intresserad.
 

Snävan1

Semi PRO sledder
29 okt 2004
28
0
0
Strand
Jag har ett par "nya" slp pp vita med blåa hookar till salu! med YAMAHA fästen. Tävlade med phazer och åkte på svarta slp pp, funkade ypperligt!

070 5400787

Ring om du är intresserad.
Tack men färgsättningen blir lite tokig på min svart/oranga :( Är lite noga med sånt :embarrest:

Tack för svaren, då blir det nog att göra en beställning på ett par oranga SLP PP och dessa fästen som jag hoppas ska funka "Saddle Bracket, 01-07 V-Max, Venture, Apex, Phazer(short track), Viper, RX-1, and RX Warrior, Black" :becky:
38mm matta monterade jag förra veckan så det blir nog en roligare vinter detta år :)
 

Nitroglycerine

Välkänd medlem
20 sept 2008
190
0
6
Skellefteå
Tack men färgsättningen blir lite tokig på min svart/oranga :( Är lite noga med sånt :embarrest:

Tack för svaren, då blir det nog att göra en beställning på ett par oranga SLP PP och dessa fästen som jag hoppas ska funka "Saddle Bracket, 01-07 V-Max, Venture, Apex, Phazer(short track), Viper, RX-1, and RX Warrior, Black" :becky:
38mm matta monterade jag förra veckan så det blir nog en roligare vinter detta år :)
Det fästet passar:) Åkte på en 44as matta på phazern ifjol, funkade fint.
Du är inte intresserad utav en Leovince x3 slutburk. Rätt ballt ljud, inte som alla andra bolibompa slutburkar från toys r us' eller liknande. Finns 3 olika insatser också beroende vilket ljud du är ute efter.
 

Snävan1

Semi PRO sledder
29 okt 2004
28
0
0
Strand
Det fästet passar:) Åkte på en 44as matta på phazern ifjol, funkade fint.
Du är inte intresserad utav en Leovince x3 slutburk. Rätt ballt ljud, inte som alla andra bolibompa slutburkar från toys r us' eller liknande. Finns 3 olika insatser också beroende vilket ljud du är ute efter.
Intresserad är jag absolut men jag är rädd att min skoterprylsbudget är spräckt för den här säsongen :( Dessutom tror jag att jag ska vänta till garantin har gått ut innan jag byter slutburk.
 

kristiansson

Välkänd medlem
23 apr 2006
176
0
6
Hej!
Lånar tråden lite..Jag har en vector er sp med MM skidor. Tycker också att den är lite tungstyrd med dom. Har köpte ett par totattek racing styrstål som jag inte monterat än men jag antar att den inte blir mer lättstyrd.
Hur ändrar jag så den blir mer lättstyrd?
 

Harspranget

Medlem
20 jan 2006
16
0
1
Öd
Tack! Nu är en beställning gjord. :)
3000:- inkl frakt från USA är väl helt okej pris va? Komplett med styrstål och allt. Köpte från www.sled-parts.com Då skulle han skriva ner värdet också så det inte blir så mycket tull och skatt :)
Tänkte höra hur det gick med beställningen, har du fått grejerna? Hur funkar de på skotern? Stämde fästena?

Hur blev det med tullavgift och moms, hur mycket måste du betala för det?
 

Snävan1

Semi PRO sledder
29 okt 2004
28
0
0
Strand
Gick superbra med beställningen, tog visserligen lite längre tid än väntat. Ungefär 3veckor tror jag att jag fick vänta. Har inte hunnit testa så mycket än men än så länge är jag fruktansvärt nöjd. Helt magiskt hur den styr nu i lössnö. Bärigheten är enormt mycket bättre än originalskidorna. Rekomenderas starkt!
Fästena funkade hur bra som helst.
Han skrev ner värdet på skidorna till $70 eller nåt sånt så tull+moms hamnade bara på c:a 300:- om jag inte minns fel. Blev 3400:- totalt med frakt och allt. :)





 
Last edited:

Harspranget

Medlem
20 jan 2006
16
0
1
Öd
Det låter som en fullständigt lysande affär! Jag tar och gör en beställning också så hoppas jag att tjejen kan sluta klaga på att "Phazern inte styr i djupsnön..." ;)
 

Snävan1

Semi PRO sledder
29 okt 2004
28
0
0
Strand
Tror nog din tjej kommer bli nöjd. :) Med originalskidorna är det ju helt omöjligt att svänga i lössnö genom att bara vrida på styret, enda chansen är ju att bryta runt skotern.