Premiärtur i dag-problem med motorlampa och tappad effekt

E

ejwbegysv

På min 2011 så var det ena kabeln till spridaren som skavde mot nått.. När den jordade så gick den inte alls bra... Förstörde en skoterhelg för mig.. Första gången någonsin enligt meken.. Ändå hittade han det på 10 sekunder och på 2012:an var kablarna omdragna.. Skumt..
 

DentaO

Medlem
1 apr 2009
18
0
1
Krokom
Samma fel på min under nyårshelgen fick fram felkod å inne hos motorhuset nu för å fixas 20mil på en 14ons assault men lät som de va klart till helgen så bara köra på igen då! :)
 

DentaO

Medlem
1 apr 2009
18
0
1
Krokom
651 5 (insprutningventil 1hö) vet ej vad som byte än men meken nämnde nått att de vare problem med nån kontakt på dom så han trodde de va felet men de märks ju!
 

mr-cave

Välkänd medlem
17 nov 2010
156
0
6
Gagnef
651 5 (insprutningventil 1hö) vet ej vad som byte än men meken nämnde nått att de vare problem med nån kontakt på dom så han trodde de va felet men de märks ju!
Samma som på min då. MAG sidan= höger sida.
Men verkade som dom skulle byta båda spridarna samt kablage på min.
 

f_nord

Medlem
11 mar 2011
28
0
1
Överhörnäs
Råkade ut för samma problem på min-13 Pro Rmk 600 i helgen.
Var in till min handlare och läste felkoderna i dag.
Skotern tappade effekten flera gånger innan jag kom hem men när de läste felkoderna så hade jag haft open circuit på pto spridare ca 20 ggr och mag 86gg!
Dom beställde hem nya spridare och kablar så det är bara att vänta in dessa.
Har kört 5 mil i år och redan fått bytt a-arm pga. limmningen och nu detta. :-(
 

mr-cave

Välkänd medlem
17 nov 2010
156
0
6
Gagnef
Ska åka och hämta min från ÅF i eftermiddag.
Båda spridarna inklusive kablage utbytt.
Hoppas det ska fungera nu då...

Tänkte även be dom skriva i servicehäftet att dom gjort jobbet.
Kan ju vara bra för nästa ägare ev. eller rent av någon annan Polaris ÅF som kanske servar maskinen i framtiden.
 

mr-cave

Välkänd medlem
17 nov 2010
156
0
6
Gagnef
Tog en 7 mils repa i dag med väldigt blandad körning.
Inte en tvekning, inga felmeddelanden.
Kändes f-n som att maskinen gick bättre än någonsin... vet inte om det va inbillning eller vad?
Men sist ja körde den var det iofs nollgradigt och i dag runt tio minus.
 

putt

Välkänd medlem
20 nov 2012
160
2
18
skellefteå
Kan det vara därför jag tycker att maskin varit så jävla slö??? Bytte från en 2013 summit 600 och tycker den gick hårdare än min poo 800, hoppas hoppas den går bättre nu då när jag får tillbaka den :)
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Kan det vara därför jag tycker att maskin varit så jävla slö??? Bytte från en 2013 summit 600 och tycker den gick hårdare än min poo 800, hoppas hoppas den går bättre nu då när jag får tillbaka den :)
Jadu,nått fel är det, om man jämför med min 12a.163" jag kört mest med(å den gick mkt.bra), så går 13 bättre(käns som10-15hk mer, vet inte om remdriften gör det i kombo med något mer motoreffekt)&14 verkar gå ytterligare snäppet lite bättre än 13.
Några verkar även ha problem med undervarv på 14(10-68 original vikter)å då är något inte som det ska.
 

putt

Välkänd medlem
20 nov 2012
160
2
18
skellefteå
Jag har haft problem med övervarv då det:en klippt på ca 8600 rpm, sen har jag aldrig som varit impad av motorn överhuvudtaget då den känts slö, liksom inte haft nå ork i sig!!!!
 

putt

Välkänd medlem
20 nov 2012
160
2
18
skellefteå
nä tror det sitter 10-68 i den, inte kollat och nu är den inne för rep och variatorkit ska på så dom som satt där är nog inte kvar sen när jag hämtar ut den, hoppas på mer klipp i den med variatorkitet iaf, kan ju dock inte bli sämre!!!
 

putt

Välkänd medlem
20 nov 2012
160
2
18
skellefteå
Ska inte lova att det satt dom vikterna i då jag aldrig kollat, jag aldrig varit och skruvat i variatorer i hela mitt liv.
tack för det!!!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Ska åka och hämta min från ÅF i eftermiddag.
Båda spridarna inklusive kablage utbytt.
Hoppas det ska fungera nu då...

Tänkte även be dom skriva i servicehäftet att dom gjort jobbet.
Kan ju vara bra för nästa ägare ev. eller rent av någon annan Polaris ÅF som kanske servar maskinen i framtiden.
Allt som gör på maskinen regas hos polaris via nätet och det kan vilken ÅF som helst kolla upp via chassienummret, så serviceboken kan man kasta om man känner för det, är ändå det som står i registret som räknas.
 

mr-cave

Välkänd medlem
17 nov 2010
156
0
6
Gagnef
Allt som gör på maskinen regas hos polaris via nätet och det kan vilken ÅF som helst kolla upp via chassienummret, så serviceboken kan man kasta om man känner för det, är ändå det som står i registret som räknas.
Jo jag fick reda på det när jag hämtade den.
Hade ingen aning att dom gjorde så med Polaris.
 

putt

Välkänd medlem
20 nov 2012
160
2
18
skellefteå
Går med en liten fundering i min lillhjärna nu, om det nu har varit problem med spridarna länge på min maskin då den gått dåligt, kan det ha påverkat kolvar, motor på nå sätt? tänkte om den gått för snål och ej kylt på ett riktigt sätt? eller är det inga problem?