pris på polaris ves olja

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
någon som vet vad polaris egen ves 2-t olja kostar? och vilka förpackningar finns den på? polaris handlaren här i stan hade inte den oljan, så jag började inte fråga om pris.
Ska jämnföra priset i sverige och i finland.
 

Sir-Jonsson

Ny medlem
16 feb 2006
4
0
1
Köpte en dunk med polaris egen Ves-olja men var tvungen att sluta använda den. Skotern luktade som en sliskig jordgubbsshot. Jag fick kväljningar och lätt huvudvärk av lukten som både kändes på långt håll ifrån skoten och som satte sig i kläderna. Jag skulle aldrig rekomendera någon att använda Polaris Ves-olja bara pga lukten. Välj istället Mobil 1 helsyntet. Varför polaris valt att tillsätta jordgubbs doft på oljan kan jag inte förstå. Kanske polaris nu har en doftfri variant men det fans inte för ett år sedan.
 

magnus70

Medlem
18 feb 2006
24
0
1
53
Åsele
Köp OK/Q8-oljan som heter Sprint, det är en delsyntet olja och har bättre egenskaper än Polaris VES-olja och förmodligen är den billigare också. Den är speciellt bra för avgasportarna, har kollat upp detta. Det är dessutom en lågrök-olja.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
ante_polaris skrev:
Dom tar 200spänn här uppe på däcklagret tror jag.
På US-gallon size? Isåfall får du nog ta å hamstra å skicka med bussgods =)
Var dags att köpa olja för mig så skickade farsan som bor i samma by som Polaris återförsäljaren här i gävleborg (Ockelbo gummiservice) och här kostade visst en dunk (3.75L) 513:-


Edit: Sen doften är nå mer åt godis-hållet. Tycker inte det luktar jordgubb ändå.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
magnus70 skrev:
Köp OK/Q8-oljan som heter Sprint, det är en delsyntet olja och har bättre egenskaper än Polaris VES-olja och förmodligen är den billigare också. Den är speciellt bra för avgasportarna, har kollat upp detta. Det är dessutom en lågrök-olja.
Det brukar ju sägas att det ska vara HELsyntetisk för att inte VES-portarna ska sätta igen.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
tror att oljan hette tidigare ves II, nu heter den VES GOLD, tror att det är så..
På polaris sida så finns inte ves II oljan men ves gold oljan finns, kolla länken.
ves gold olja
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Ok jag kikade bara på länken jag postade som jag hittade när man googlade lite.

Vet du vart i Sverige den kostade 399:-?