PRO ASSAULT RMK GOES BOOST AND BEYOND

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
skulle köra med silver istället för orange och mkt krom, svart tunnel å silver/krom kanter. silver ruta m.m.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag tycker den silvriga assaulten ser lite dassig ut... inte för att vara elak, men jag tycker det. Den oranga känns mer "fräsh".

BIG, jo jag fick det. ska fundera lite. Jag hör av mig.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Hoppas på mer bilder och video:s under detta bygge:p

Önskar bara att man själv skulle haft råd med sånt här:p
 

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Jag tycker att du ska behålla det som är orange, men ta resten i kolfiber. Ser ju sjukt grymt ut med kolfiber. Boggieskenor i kolfiber men stag, fjädrar osv orange? A-armar i kolfiber kanske?
Går ju att ta det hela hur långt som helst, men General Lee idén var ju också riktigt bra ;)
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Skall följas.

Döp den till något egennamn som världen kommer ihåg efteråt.

Typ "Generalen"
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
ojdå:O men inte efter ombyggnationen;)
Jaja.. pettitesser! :)

Hoppas på mer bilder och video:s under detta bygge:p
Önskar bara att man själv skulle haft råd med sånt här:p
Jag jobbar på det, har investerat i en ny och fin systemkamera! Och lungn, det kommer.

Jag tycker att du ska behålla det som är orange, men ta resten i kolfiber. Ser ju sjukt grymt ut med kolfiber. Boggieskenor i kolfiber men stag, fjädrar osv orange? A-armar i kolfiber kanske?
Går ju att ta det hela hur långt som helst, men General Lee idén var ju också riktigt bra ;)
Joo, får se vad min budget kommer innefatta.. men något kul ska det nog bli!

Skall följas.

Döp den till något egennamn som världen kommer ihåg efteråt.

Typ "Generalen"
Låter trevligt! Och tack för namnet, det är nog en "winner"!
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
alltså det verkar ju finnas en uppsjö med olika turbos till skotrar nu, hur vet man för och nackdelar med alla kit, har du "skotertoken" kollat på många olika och jämfört kitten?
aerocharger verkar ha många kitt redan, hur är dom jämfört med andra, vet att förut var det väll i princip bara aerocharger på 2taksmarknaden.

http://www.aerocharger.com/kits_polaris_pro_rmk.php
 
Last edited:

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
aerocharger skulle inte jag använda mig av lättsamt då dom är självsmörjande men dyra om de skulle bli ett ras.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
alltså det verkar ju finnas en uppsjö med olika turbos till skotrar nu, hur vet man för och nackdelar med alla kit, har du "skotertoken" kollat på många olika och jämfört kitten?
aerocharger verkar ha många kitt redan, hur är dom jämfört med andra, vet att förut var det väll i princip bara aerocharger på 2taksmarknaden.

http://www.aerocharger.com/kits_polaris_pro_rmk.php
Jag har kollat runt och pratat med mycket folk "på andra sidan" som lagt mycket mil på sina maskiner och hört vad dom haft för problem. Sedan gjort min egen bedömning vad som funkar bäst. Och så gillar jag Silbers resonemang,, ju mindre delar som sitter där. Desto mindre kan krångla. Hans kitt är enkla och har enligt utsago funkat otroligt bra, en kille jag pratade med redan i feb hade då lagt över 300mil på sitt kitt. Med std komp och 50/50 bränsle. Utan ett enda ras eller kolvbyte! Det enda som krånglat var gummina mellan spjällhus och tryckbox. Han bytte dock kolvringar på sommarservicen. Så utifrån det har jag skapat mig en egen uppfattning om vad som är bra och inte, och så har jag otroligt mycket timmar med literatur just ang 2-takt och turbo.
Nog skulle det vara bekvämt att bygga på en aerocharger turbo, men dom har ett stort problem. Dom har en tendens att bygga för mycket mottryck under långa fullgasrepor, så då när man väl släpper av så blir det härdsmälta. Och det är INTE något jag eftersträvar. :) + att dom är onödigt dyra.
Jag har dock en bekant som har åkt här i sverige med silbers kitt hela vintern på sin -09 assault utan problem. Han åker nu med lägre komp och laddar mellan 0,9-1,0bar, och har visst sålt skidorna.. ;)
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Jag har kollat runt och pratat med mycket folk "på andra sidan" som lagt mycket mil på sina maskiner och hört vad dom haft för problem. Sedan gjort min egen bedömning vad som funkar bäst. Och så gillar jag Silbers resonemang,, ju mindre delar som sitter där. Desto mindre kan krångla. Hans kitt är enkla och har enligt utsago funkat otroligt bra, en kille jag pratade med redan i feb hade då lagt över 300mil på sitt kitt. Med std komp och 50/50 bränsle. Utan ett enda ras eller kolvbyte! Det enda som krånglat var gummina mellan spjällhus och tryckbox. Han bytte dock kolvringar på sommarservicen. Så utifrån det har jag skapat mig en egen uppfattning om vad som är bra och inte, och så har jag otroligt mycket timmar med literatur just ang 2-takt och turbo.
Nog skulle det vara bekvämt att bygga på en aerocharger turbo, men dom har ett stort problem. Dom har en tendens att bygga för mycket mottryck under långa fullgasrepor, så då när man väl släpper av så blir det härdsmälta. Och det är INTE något jag eftersträvar. :) + att dom är onödigt dyra.
Jag har dock en bekant som har åkt här i sverige med silbers kitt hela vintern på sin -09 assault utan problem. Han åker nu med lägre komp och laddar mellan 0,9-1,0bar, och har visst sålt skidorna.. ;)
okej, låter bra det, då vet jag vem i sverige man kan snacka om turbokonvertering haha.
man vill ju gärna ha en driftsäker skoter som klarar macksoppa..
vem har turbo assaulten? lissbol i orsa/mora?
 
Last edited:

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Silber kitten finns även att köpa i arvidsjaur, från och med i höst finns det en åf för dom här som kommer erbjuda RTR maskiner.

Ja det är Johan som har assaulten.
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Silber kitten finns även att köpa i arvidsjaur, från och med i höst finns det en åf för dom här som kommer erbjuda RTR maskiner.

Ja det är Johan som har assaulten.
okej, ja jag tror han skulle byta maskin till vintern också, blir kul att höra hur det fungerar sen!