Pro rmk 600 -13 projekt

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Dålig service? Om man pratar med folk ibland så skryts det om att de minsann kört 500mil utan att röra en skruv.
Haha joo vet många som kör med det snacket, blir alltid lika full i skratt då deras maskiner sen rasar :) en skoter ska servas regelbundet och hellre en gång för mycket än för lite. Med service menar jag givetvis inte kolvbyte varje säsong men du förstår :)
 

kladden

Medlem
24 jul 2014
24
0
1
Uppsala
Sv: Pro rmk 600 -13 projekt Dunkhållare




Kommer att trä på gummipluttar över bultarna mellan tunneln ovh dunkhållarn som är ca 12-15 mm höga, då kommer jag över kabeltunneln samt får minimalt med nötningsskador på tunneln :)
Rikigt clean och fin dunkhållare!:) polaris klibban passa perfekt! vart hittade du den?
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
nu har det hänt lite mer saker. Nu äre konstanterat att det är vevras och en annan axel måste införskaffas, dåliga lager och obalans. lagerbanorna sitter fast såpass så dom går inte o få lös på ett effektivt sätt. vi lämnade in motorn till en bekant.



aja, måste ju börja nånstans! Nya kolvar införskaffade än sålänge


När vi nu kommer till maskin så har det inte hänt så mycket.
Har haft fullt upp med körningen :eyebrows:

Har ju monterat slp mtx med justerbara vikter och team fjäder i primären.


Har nu hittat en setup som är gudomlig för 600an! Monterat 2g nitar i innersta hålet på vikten så nu matar den som alldrig förr! Reser och har vrid från botten så det räcker för mig!

Bjuder på en bild från dagens körning
 
Reactions: Basse92

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Joo ska va domdär, min första tanke var att det skulle gå halvers men efter att testat dom nu i helgen så märktes det att maskinen har ett jäkla ryt från start och mellanregister.

Min lokala åf hade dessutom testat ut detta kit på polaris 600or.
Men det sitter en grön team fjäder i primären också som följer med i kitet :)

Jo mycket möjligt dom lirar samma grejjer i 800an, men nu äre inte nån slö etech 600 som polaris har.. ;)
 

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
Jag monterade 1grams vikterna men då ska jag nog ta prova med 2g vikterna :) han upplevdes bara lite piggare med 1grams vikterna. Har du haft koll på max varv och om den tappar mycket i mycket djup snö ?
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Lät intressant med mtx vikterna på 600an :) Funderat på att testa dom mtx 68or jag har på hyllan i sambons swb assault så de blir nog att prova med 2g på dem :) Den gröna fjädern är en 150-340 ,körde med en sån i 600an jag hade också.

Fick med 68orna i ett kit när ja köpte 800an men blev rekomenderad att köra 71g på den istället, slutade med heel clicker vikter från knr när de var färdigt så ja har gått å lurat på att mtx 68g skulle kunna funka bra på en 600.

Däremot så var fjädern till kitet med 68g på 800an en 165-310 så de kanske hade funkat.
 
Reactions: trixa

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
Jag har då bytt till 2g vikter nu i mina MTX 68g så idag blire åka kraftledningsgator och kolla hur det fungerar :)
 
Reactions: trixa

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Låter fint de :) Ska nog prova 1+1 på switchbacken då den har lite mindre matta att driva runt.
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Jag monterade 1grams vikterna men då ska jag nog ta prova med 2g vikterna :) han upplevdes bara lite piggare med 1grams vikterna. Har du haft koll på max varv och om den tappar mycket i mycket djup snö ?
Har tyvärr inte kollat maxvarv, men i helgen vad jag och pumpade ca 1m++ snö och den tappade ingenting faktiskt vad jag kunde märka, matade på riktigt fint, enda gången den möade ihop var då den kvävdes av täppt utblås och inlopp:heh:


Är det utmab som du köpt kittet från?
Stämmer bra det! dom monterade det i samma veva som dom gjorde 320 mila servicen
 

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
De där va nog tamefan de snyggaste dekalkit jag sett till en polaris! Man skulle möjligen inte kunna få en länk till vart du skaffade det ;)!
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Sv: Pro rmk 600 -13 projekt Summit uppdates

Nu har vi fått lite delar till brorsans summit.

Ett par insug med reedkorgar i fräst aluminium, med löstagbara reedkorgar. Och sen har vi fått tag på en vevaxel med ett snurrat lager på pto sidan, men det är inget problem eftersom vi har en ny pto vevaxelhalva på ingång. Så det blir att byta ut pto sidan. Detta alternativ var billigare än att renovera den gamla vevaxeln..

Bild på delarna vi fick i veckan.


Sen har vi rengjort alltihop. tog inte kort på allt dock men det får ni leva med ;)


Porrigt värre:amuse:
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
De där va nog tamefan de snyggaste dekalkit jag sett till en polaris! Man skulle möjligen inte kunna få en länk till vart du skaffade det ;)!
Man tackar! :) hehe det satt på maskinen då jag köpte det, kommer tyvärr inte ihåg vad det heter, kom ihåg att det fanns med i 2013s polaris katalog dock :)

__________________


Nu har jag även tagit tag i bakbågen och nitat fast den på pro rmkn.

Det blev riktigt bra och stabilt nanting! har även monterat dunkhållaren.


Det ser rosa ut på bilden men det är verkligen inte det:bigsmile:


Bjuder från en bonusbild från helgens körning:whistle:
 

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Aha! Nu när du nämner det så har jag också för mig att jag sett de där! Ska kolla upp de för de var verkligen ett snyggt kit ;)!
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Sv: Pro rmk 600 -13 projekt Summit uppdates

Eftersom man själv kör polaris så blire inte så mycket skruvande:heh:

Så vi fortsätter med servicen på brorsans summit för tillfället.

Här har vi nu monterat reedbladen mer tillhörande reedstopp.


Blir riktigt bra faktiskt! hoppas vi iallafall :)


Testmontage, dock utan packningar och bult, skulle bara se så dom gick in fritt.
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
längesen uppdate nu haha, haft lite mycket och stå i som vanligt bara..

Men jag tog tag i boggien på min skoter och tillverkade ett extra stag som sitter std på assaulten.


Här sitter det monterat. Monterade även ett par skenförstärkare!


Fick harva ur dessa gummistoppar också för att dom skulle passa efter jag monterat förstärkningen.


Helhetsbild på extra tvärstaget plus förstärkningen