Pro RMK 800 -12, operation förbättring II

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Hade tänkt försöka att hålla min kommande skoter i hyfsat originalskick men innan den ens är levererad så suger det i moddartarmen :)
Kommer att försöka hålla den ganska diskret med mindre moddar och ändringar, i princip samma still som mitt gamla projekt; Summit 600 -10, operation förbättring!

Eftersom skoter först levereras V.44 så kommer det att vara ganska lungt med uppdateringa i ett par veckor, men så fort det händer nåt så slänger jag ut några bilder ;)

Tack för att ni tog er tid att kolla! :)
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Händer inte så mycket nu men har iaf fått klart lyftbågen och har skickat den på pulverlackning. Det är en prototyp jag gjort nu så blir den bra så ska jag nog testa att anodisera nästa :) Både röret och gavlarna är gjorda i 6082-T6 aluminium så risken att dom går sönder är minimal ;)



Mer bilder kommer då den är lackad och klar!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Lilla julafton idag :) Brevbärarn kom med ett efterlängtat paket...



Denna damp ner förra veckan, ska tydligen vara en hit enligt dom som testat den?



Nu fattas bara skotern så man får börja fixa lite...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Det är en grej som flyttar ut mätarhuset, den har även en vent inbyggd i botten. Därav meshen som sitter där, den där modellen har även ställbar vinkel på mätaren. Tittade nämligen själv på en sån förra vintern.. :)
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Pratade med försäljaren i helgen och tydligen var skotern ca. 2 veckor bort. Känns lite trist men än så länge finns ju ingen snö så jag tror man överlever :)
Har fått tillbaka lyftbågen från pulverlacken, ska bara fixa snyggare skruvar och sen tror jag det får duga...



Hittade dessutom lite teflonfilm sedan Summiten som jag tänkte försöka klä insidan av tunneln med. Ska tydligen funka bra, om man läser på en del Amerikanska forum, mot att all snö fastnar i tunneln.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Jag har också funderat på en sån där hållare som flyttar upp mätaren.
Men jag undrar hur det blir med den om man tex rullar maskinen?
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Jag har också funderat på en sån där hållare som flyttar upp mätaren.
Men jag undrar hur det blir med den om man tex rullar maskinen?
Visst kan den få en smäll, men det är inte så att den står upp flera cm ovanför huven-den blir mera vinklad horisontellt istället för vertikalt, så det är nog ganska lungt. Dessutom sitter den på en vinklad led, så vid belastning är det mer sannolikt att ramen ger sig snarare än mätaren...
Styret tar nog största belastningen.
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Såja, då var skotern på plats i garaget. Har inte hänt ett dugg med maskinen sen jag fick hem den dock ska jag försöka få lite tid över och smyga ut i garaget och fixa lite :)

Bjuder på ett par tråkiga bilder, dels vid leverans och en i världens största garage ;)








Sent from my iPhone using Tapatalk
 

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
Var och kika när nu hämta dom igår även antonol hämta sin då :) hade en rödsvart rutig fleece tröjja på mnig om du såg mig :)
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Aha, var det Antonol som hade gröna byxor? Var det du som följde med honom och pratade med oss när vi lastade? Var så jävla mycket folk där igår så man hann inte med riktigt ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Trevligt att träffas! Alltid roligt att ha ett ansikte på nicket :) Btw, var en kille och hämta en Assault i samma veva, är det nån på forumet oxå?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Nja, tro inte David är medlem :smile1:

Om du vill kan du få förbättra min med... Helt utan kostnad såklart ;)
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Antonol, din är ju förbättrad redan... Vi stod och beundrade ditt drag innan du kom ;)

På förbättringsfronten händer inte så mycket just nu, har monterat en låg ruta och testat lite med lyftbågen.





Förhoppningsvis blir det lite mer garagetid framöver så man hinner fixa allt innan snön kommer :-/


Sent from my iPhone using Tapatalk