pro rmk 800 2011

ee01mlm

Välkänd medlem
22 aug 2005
233
2
18
luleå
Har precis satt ihop motorn efter ett storhaveri ifjol och fått igång den, ny kolvar cylindrar mm. grejen är den att den tvekar på fullvarv, den går kanonbra upp till 6500 för att sen nästintill klippa på gasen. Kan detta bero på tps:en då jag bara lossat spjällhuset sen ifjol och monterat ihop nu. tomgång är klockren och backen funkar men det som sagt den tvekar på fullt. ska till fjälls på torsdag så bomba med tips om ni har.
 

ee01mlm

Välkänd medlem
22 aug 2005
233
2
18
luleå
Har ej dragit toppen med moment då momentnyckeln pajade precis, däremot är knacksensorn dragit med moment 19 Nm. Blev lite bättre men inte bra, måste dra toppen till rätt moment och prova. Kan det påverka att toppen inte är dragen med moment?
 
Reactions: trixa

Henke800

Välkänd medlem
4 nov 2015
150
3
18
Smedjebacken
Har svårt att tänka mig att kan påverka så mycket men lika bra att du drar med rätt moment för att utesluta. Det enda som kan hända om du drar för hårt är att du får fel squish clearance och han kommer detonera (men då jävlar får du dra hårt).

Jag har en 800 -11, tvekade ibland dock väldigt sällan vid snabba gaspådrag, oftast kring det varvtal du skriver, ca 6000. Köpte ett Rev2 kit och det blev betydligt värre, gissar att han blev känsligare med högre kompression. Boven i dramat i mitt fall var dåliga spridare. 2011 levererades med dåliga spridare.

Kan det vara problemet för dig med? Nya fräscha cylindrar och kolvar = högre kompression(?) Kolla på kabeln till spridarna, det ska sitta ett blått, gult eller rött litet märke. Dom blå markerade spridarna är skräp, iaf dom flesta. Polaris har ersatt alla med gula.

dålig soppa?
igensatt filter?
tändstift?
Reeds?
Lyfter avgasventilerna som dom ska?