Pro-X 600 ( 2003 ) Dåligt fäste... ?

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
Upplever att jag har dåligt fäste i min Pro X 600 -03.
Sitter 38 mm kammar.
När man tittar på skotern från sidan så tar inte mattan i längst fram utan den tar i marken först efter ca. 30 cm.
Vad jag sett på bilder så ser det likadant ut på andra Pro X så det är inget fel på min maskin.
Funderar på att flytta ner boggien fram men jag vet inte om det är rätt att göra så.
Rimligtvis bör någon fler ha uppmärksammat detta och ev. åtgärdat det, men hur ?
 
J

JagLuktarGott

Sv: Dåligt fäste Pro X 600

Är det så här du menar?



Har sett det där jag med, och först trodde jag att det var nått fel på den skotern och som du sa måste det vara dåligt fäste, men där ser man, undra vad det ska vara bra för.
 

Henrik.E

Välkänd medlem
5 dec 2006
234
0
16
Dalarna
Sv: Dåligt fäste Pro X 600

Hadde samma problem med min rev. Släppte lite på remmarna i boggin. blev bättre fäste men lite sämre skidtryck.
 
R

Robin

Sv: Dåligt fäste Pro X 600

ORKA inte ens börja med sådanadär kommentarer !!!
 

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
Sv: Dåligt fäste Pro X 600

Intressant att det är fler som upplevt samma problem.
Ett problem är ju också att bakre boggien får ta upp mycket mer vikt så att den känns lite mjuk i boggien fastän jag har fjädrarna bak på det hårdaste. Har för mig att det inte gick släppa mer på remmen fram.
Funderar på att borra nya hål och flytta ner boggien fram.

MEN det verkar vara så på ALLA Pro X (X2) så nån har väl funderat fram en bra grej.
När jag sitter på skotern så tar boggien i längst fram men det ger ju inget bra fäste eftersom att tyngden ändå vilar mest baktill.

Måste rådfråga nån snubbe på Polaris, men dom kanske inte funderat på det.
 

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
Sv: Dåligt fäste Pro X 600

Dubba mattan med dubb du skruvar in.Då slipper du böka med massa fästen
Går inte att ha på min 38 matta.
Sedan är det ju inte lösningen på problemet så det är inte rätt svar.

Flyttade främre balataremsaxeln och fick "slaka" remmar = dämparen går mot ändläge vid utfjädring = mycket dåligt och gjorde ingen skillnad.

Tyvärr så har jag lämnat skotern där det finns snö, och kan inte skruva med den just nu.
 

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
Ring Micke på motorslipen och hör om han har nån lösning. Han har nämligen en pro x själv.
Vem är du ?

Jag har diskuterat lite med honom men jag tror inte han hade nåt svar.
Verkar som att "felet" är standard, men varför?