Pro x2 600 går bara på en på tomgång..

F

flor racing

det hela började i helgen när jag när jag åkte så klättrade remmen av variatorn i ca 110 kmh.. efter det så har skotern bara gått på en cylle på tomgång och på låga varv vid körning men den drar igång på båda vid ca 4000 rpm och går precis som den ska.. har rengjort avgasportar och förgasare nån som har nåt tips på vad det kan vara??
 

Blompan

Välkänd medlem
20 aug 2007
120
0
6
Hoting
Hade samma problem som du, det var reedsen som hade gått sönder efter jag bytte dom så gick den som en klocka igen!
 
F

flor racing

har kollat reedsen och dom är det inget fel på mera tips??
 
F

flor racing

vet ej blev själv väldigt förvånad.. skotern har tidigare nästan vägrat gå ner på tomgången utan den har stårr runt 3000-3500 rpm och det har tagit ungefär 20-25 sekunder innan den nått "normal" tomgång men nu går han ju bara på en på tomgången sammanband??
 

ProXeRn

Välkänd medlem
21 nov 2007
156
0
6
Västloning
Min ProXR 440 gick på en burk enda upp till ca 5000rpm. Sen small den andra till. Jag blåste rent förgasarna me tryckluft sen löste det sig.

Kan vara att din drar tjuvluft eller kladdar igen stiftet

Hur ser stiften ut efter den stått på tomgång med bara en cylle igång?
 

Kotten

Medlem
20 feb 2006
14
0
1
Hedemora
Kolla att inte packboxen på variatorsidan är skadad.För har remmen gått av kan trådar från remmen skada packboxen och då drar den tjyvluft och de kan göra att den går dåligt på tomgång