Pro x2 800 -04 varvar 7000 rpm

snowblast

Aktiv medlem
1 jan 2000
76
0
6
46
Docksta sverige
Har problem med min pro x2 800 -04, den varvar bara 7000 & blödrar vid fullgas & varm motor:bawling:. Har testat det mesta utan framgång & fattar inte vad felet kan ligga nånstans.

Har kollat nålventiler & kablage utan resultat
Kan det vara knacksensorn eller tps:en som har pajat & hur mäter man dom:hmmmm2:
Eller tempgivare & vilket värde ska den ha:hmmmm:
Kör med boyesen reeds & har bestyckat med 410 & stiften ser forfarande mörka ut.
Felet kom efter att jag haft ur motorn & bytt packningar + lager & satt då även dit boyesen reeds, har sen dess haft detta problem.

Den första turen efter motor rep var uppe i fjälls & då gick den skitdåligt i ca 30 min men sen helt plötsligt så gick den bra igen den, så den verkar bli ok efter den har körts ca:30 min men så länge vill jag inte hålla på att varmköra den varje gång jag ska åka:sad2:
 

kajala

Välkänd medlem
30 dec 2008
132
0
6
luleå
Kolla vacum slangarna från gasarna om dom är på plats i luftburken...
glömde dom rätt ofta när ja själv hade en proxr 800:sad2:
 

snowblast

Aktiv medlem
1 jan 2000
76
0
6
46
Docksta sverige
Har nu testat att köra en fullgas repa på 400-500 m & kollat stiften, dom ser lite mörka ut men inte så mörka som dom borde va när den blödrar & varvar 7000 rpm så jag misstänker att felet inte är för mycket bränsle, kan det vara värt att kolla ves portarna en gång till kanske:hmmmm2:

Vore tacksamt om nån vet värdena på tps, knacksensor & tempgivare eller andra tips kring detta fel.
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Har nu testat att köra en fullgas repa på 400-500 m & kollat stiften, dom ser lite mörka ut men inte så mörka som dom borde va när den blödrar & varvar 7000 rpm så jag misstänker att felet inte är för mycket bränsle, kan det vara värt att kolla ves portarna en gång till kanske:hmmmm2:

Vore tacksamt om nån vet värdena på tps, knacksensor & tempgivare eller andra tips kring detta fel.

rengör dom.lägg dom i bensin eller liknande i några timmar.sen skrubbar du ren dom med stålborste..
dom är riktigt kännsliga polaris för att dom ska kärva.. kolla även så att gummigrejjen inne i ventilen är fräsch..minsta spricka och de är byte som gäller...

annars.. när du kör järnet i 500m och stannar sen..står den å toppar på tomgång? typ 2-3000varv?.sen efter ett tag går den ner?..

tvivlar på att de är nån tempgivare..du ska kunna koppla ur denna utan att nånting händer..men där emot om den är sönder och ikopplad så kan de ge signal för att ställa om tändningen.och då går inte skotern bra..testa koppla ur denna så märker du ganska fort om den går bättre
 

snowblast

Aktiv medlem
1 jan 2000
76
0
6
46
Docksta sverige
Har nu plockat isär ves:arna & funnit felet, ett membran har ett hål som jag tydligen missade när jag hadde isär dem förra gången. En ves har orange färg på membranet & det andra är blått så ett verkar vara bytt.

Ska köpa ett nytt memran i morrn, hoppas nu att detta är felet:eek:
Tackar för tipsen:hello: