Problem att sälja??

x_joman

Medlem
12 jan 2006
44
0
1
Lövånger
Njaa inte för att jag försvarar de som skriver sådant men jag kan faktiskt förstå dom. Flera gånger när jag har annonserat ut bilar har det ringt filurer som på knagglig svenska förklarat för mig att det jag säljer är en värdelös skitpryl, men att dom kan förbarma sig och köpa det till underpris.. ganska tröttsamt sist jag sålde en bil då ringde en sån flera gånger i veckan tills den var såld..(till nån annan såklart)
Det spelar ingen roll om dom pratar knagglig svenska eller skambjuder, har man en annons ute får man räkna med att alla sorter ringer! Man bestämmer själv om man vill sälja! Det är inte en förolämpning att få ett skambud som många verkar tro... Vill man inte sälja är det bara att vackert avböja!
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Man blir trött på alla som typ skriver i annonserna "Mejl=srtyk" mm...Varför ska dom då sälja om dom är så förbannad..:cool:
 

ski-dooer

Välkänd medlem
21 nov 2006
212
0
16
jämtland
Det spelar ingen roll om dom pratar knagglig svenska eller skambjuder, har man en annons ute får man räkna med att alla sorter ringer! Man bestämmer själv om man vill sälja! Det är inte en förolämpning att få ett skambud som många verkar tro... Vill man inte sälja är det bara att vackert avböja!
Jooo de håller jag med om till 100% men det jag menar är att det är en gnutta jobbigt när en sån ringer och man förklarar att man inte prutar på priset, avslutar samtalet åsså ringer den fan igen nästa dag å försöker pruta, man säger att man inte går ner i pris åsså ringer samma person igen efter några dagar.. visst får man räkna med de men de är ju ändå drygt...
 

emil_

Välkänd medlem
14 mar 2006
300
0
16
34
Bollnäs
Jooo de håller jag med om till 100% men det jag menar är att det är en gnutta jobbigt när en sån ringer och man förklarar att man inte prutar på priset, avslutar samtalet åsså ringer den fan igen nästa dag å försöker pruta, man säger att man inte går ner i pris åsså ringer samma person igen efter några dagar.. visst får man räkna med de men de är ju ändå drygt...

det är då man slutar att svara ;)
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.258
79
48
Övik
En sak som många inte förstår är att om man har en jädrans massa lull-lull, trim m.m och dom har kostat på bla bla bla på fordonet, så stiger inte värdet lika mycket som delarna kostade! Säljer man skotern komplett med allt man har köpt till får man ta smällen att man kommer att förlora nästan allt man har lagt ut på den, så är det! Sedan ska det ses som självklarhet att serva, byta slitdelar osv vilket också folk brukar lägga på en summa för att dom har gjort.

Ett exempel på detta: http://www.blocket.se/vi/10656538.htm?ca=4_s

Alla tror de sitter på guldklimpar och skriver tex "finare maskin hittar du inte för pengar" och en massa strunt. Oftast står det också att "skotern är väldigt välskött", men vad menar dom med det? Tankat i bensin och fyllt på olja innan det är slut eller? För när man synar en sådan skoter och pratar med säljaren så framgår det efter ett tag att det tragiskt nog är så, ingenting är gjort på den och vad innebär det? Jo, en massa jobb och pengar går bort och stor del av säsongen försvinner om man köper under vinterhalvåret.

Självklart vill man ju få ut så mycket pengar som möjligt för sin maskin och undvika att lägga ut pengar i onödan på den, men det finns på bannemej gränser.. Nästan så att alla skulle behöva gå en kurs i att sätta rätt pris på begagnade grejer
 

Heel Clicker

Välkänd medlem
1 jan 2000
350
1
16
Grängesberg
Inte är det stopp på försäljningen av skotrar, den är i full gång, iaf för mig :cool:
Jag köpte en SKS -01 i veckan, och letar efter två till, fast kortbandare, av vilket märke som helst... okej inte Catter:)
Det som är problemet är just att de flesta tror, som jag sagt ett flertal gånger, att priset höjs med ålder och slitage.;)
SKS´n var rätt pris ansåg jag, och gjorde sågottsom affär på telefon, fort och smidigt både för säljaren och mig :)