Ja då var det dags igen! Har nu fått tillbaka skotern efter att dom bytt impeller och packningar i vattenpumpen. Läcker fortfarande glykol, ingen aning vart eller hur! Den läcker mindre än innan impellerbytet men läcker fortfarande, likadant som förut att den läcker mer när den är varm och stängs av. Fyller behållaren helt full, nivån sjunker sakta men säkert ju mer jag kör, under sträcket och fortsätter neråt tills behållaren är helt tom. Tömmer förmodligen systemet om jag kör nog länge!
Bygger fortfarande inte upp något tryck i systemet, kan öppna locket när som helst (skoter på, skoter av, skoter nyss avstängd) och har aldrig något tryck.
Nu till det roligaste, skotern går ej över 7000rpm!!! Inga felkoder.
Går hur bra som helst till ganska precis 7000rpm då den börjar misstända snabba tädningar, försöker jag hålla varven över 7000 går den tillslut ner på en cylinder och nästan inte ens det.
Tycker jag har svag gnista (fick nyligen byta tändspole då den la av på en kabel), kan det göra att den inte orkar tända när den pumpar in soppa vid 7000rpm?
Kan apv-ventilerna spöka? Vilket håll ska de sitta om gubben på navis monterat fel?! All hjälp om hur jag får den att gå uppskattas!! Behöver den över julhelgen så om jag kan lösa det själv skulle det vara skönt.
Läcker inte så mycket glykol och går inte varm så det kan jag leva med iallafall över julen, men vill ha den att gå.