Problem med FORUMET.....

henrik.strandlund

Välkänd medlem
25 nov 2005
260
1
16
Sundsvall
www.easyridersoxsta.se
Sökfunktion fungerar inte?

Varför fungerar det inte att söka på "mxz 600" eller "mxz"?

Svaret jag får upp är:

Tyvärr - inga träffar. Var vänlig och försök med andra söktermer.

Har provat att söka i Alla forum, Allmänna forumet och Ski-Doo.
Har även provat med Avancerad sökning, men får samma svar.

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.262
81
48
Övik
Sv: Sökfunktion fungerar inte?

För korta ord, helt värdelöst imo.

Sedan funkar det inte att söka i specifika forum längre, iaf inte för mig. Går bara att söka "överallt" eller vad man ska säga.

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Nån blind som har klagat eller varför har texten blivit så stor?

Såg bättre ut som det var förrut, trodde det var min bärbara som fått fnatt efter windows-update, men nu ser man att det är lika på stationära burken.

E

ejwbegysv

Sv: Vad har hänt med textstorleken?

Haha.. trodde också det var min skärm som var boven i dramat...

Kör du Firefox så kan du trycka CTRL - (minus) för att ändra..

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna

Om man inte kör med Firefox finns det någonting man kan göra så att storleken ändras eller är det bara att gill läget???

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
:) Hej !

Vi har just uppgraderat hela programvaran för FORUMET och det kan finnas problem lite här och var.... :D

Var vänliga att skriv ner här i tråden vilka problem ni hittat osv osv så skall våra tekniska snillen försöka fixa detta så snabbt som möjligt !

TACK !

// Admin & Moderatorerna

.

E

ejwbegysv

Om man inte kör med Firefox finns det någonting man kan göra så att storleken ändras eller är det bara att gill läget???
Håll in ALT och scrolla upp och ner med scrollhjulet på musen.

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Det beror som Jimmy sagt ovan, din läsare är inställd på att visa stora bokstäver. Sätt tillbaka till standardstorlek i IE via menyn "VISA" -> "TEXTSTORLEK" -> MELLAN. Eller kör med Jimmys förslag.

Med förhoppning att det funkar då.
/Sysadmin

Blir ingen skillnad för mig om jag gör det (har tagit refresh med och testat stängt ner explorer och starat det igen) eller måste man reboota burken?..

Edit: det blir endast skillnad på signaturtexten. Storleken på inläggstext, ute i forummenyerna och nicknamen bredvid avataren är lika stor hela tiden.

Last edited:

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Jag gillar inte storleken men det är jag det, köpte man bricker i onödan (glasögon):D .
Det är Ctrl tangenten man håller nere när man skrollar iallafall för mej.

Last edited:

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Jag gillar inte storleken men det är jag det, köpte man bricker i onödan (glasögon):D .
Det är Ctrl tangenten man håller nere när man skrollar iallafall för mej.
Hmm, bytt teckensnitt eller storlek på det där första eller? Det såg ju ut som det gamla hedliga.

Skumt att det ändras men inte resten av inlägget, hehe.

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Går det att införa i inställningarna att man kan ha smileys i inläggen avstängda utan att man ska behöva klicka i kryss-rutan varje gång?

Är rätt störande när man skriver tex "2001 : or" (fast utan mellanslag) om man pratar om den årsmodellen och det blir 2001:eek:r om man glömmer bocka i rutan och att man måste redigera i efterhand.

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Hmm, bytt teckensnitt eller storlek på det där första eller? Det såg ju ut som det gamla hedliga.

Skumt att det ändras men inte resten av inlägget, hehe.
Det är bara att välja teckenstorlek sen du har markerat vart du ska skriva: Verdana----1.