Problem med min mxz rev 600 -04

robbin135

Aktiv medlem
31 jul 2004
54
0
1
Larsmo (Finland)
Har problem med min skoter. Den beter sej konstigt när ja kör. När jag startar den, värmer upp en stund innan jag börjar köra. när jag väl börjar köra pluddrar den och går inte som den ska. Stiften är ganska svarta så jag undrar om den får för mycket av olja eller bensin..? jag har en slutburk på den och har en liten buckla i den så det trycker in mot öppningen så jag undrar om det kan ha nått att göra med att den låter konstigt..? tänkte bara om ljudit förändras av en liten buckla??


Är väldigt tacksam för tips vad jag ska ta mej till.

//Robin
 

Windahl

Aktiv medlem
17 okt 2005
60
0
6
35
Jokkmokk/Boden
jaru. . har en likadan skoter jag med... bystyckade ner den på lågfarten ett steg. . den blödrar mindre iaf.. men den går inte riktigt bra ändå. . och drar bensin som bara fan gör den me =/
 

robbin135

Aktiv medlem
31 jul 2004
54
0
1
Larsmo (Finland)
Okej... :/ men tack iallafall joo min drar så helvetes mycket bensin... det är helt otroligt... man måste nästan vara miljonär för att ha råd att köra med den :/
 

Windahl

Aktiv medlem
17 okt 2005
60
0
6
35
Jokkmokk/Boden
ja har då inte lyckts köra min under 3.6 l/m och då har man legat o kört baki mor o far. . . å inte fan går de ju fort då.. men men.. bara tanka o vara glad tills pengarna är slut. .
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Den ena är en SDI (eller var, han har en RX1 nu) den andra är en 500SS (som då har 'samma' 600motorn men med gasare).

SDIaren låg på ca 1.5l/mil efter senaste chipuppdateringen (tog mer för varje uppdatering?)

SS'en pendlar mellan 1.3 / 1.4 l/mil.

Nu pratar jag om ledkörning, inte tokbombning i djusnö uppför fjällbranter eller liknande. Blir det tyngre före så tar de genast mer medans min RXW ligger på lika samma hela tiden, ca 1.3-1.5 l/mil.
 

Windahl

Aktiv medlem
17 okt 2005
60
0
6
35
Jokkmokk/Boden
okaay! jag låg då och körde baki mor o far i 7 mil .. . sen lekte i kanske 3 mil som ja var och lekte plåga lite efter leden o puder... så på 10 mil va den tom. !