Problem med mountain max

Pontan36

Välkänd medlem
7 feb 2005
110
0
6
33
Arvidsjaur
Hej, jag har en mountain max som jag nyligen har i princip "sprängt" en rem, det small till och motorn var stum (för att remmen snurrat in sig i variatorn). Lindade ut de och satte på reserv remmen men nu är de så att de ligger på hela tiden, drivmattan går runt hela tiden.
Går inte stanna utan att få motorstopp och jag måste hålla upp mattan i luften för att ens orka dra igång den. Sitter en Comet 102C variator på den och jag har tagit upp den och rengjort och allt verkar fint i den.
Remmen vet jag är rätt för den har jag kört på förut tills den började gnissla och ha sig för den var nästan helt slut, har även satt på en ny rem men de funkar inte heller.
Korset i variatorn verkar inte heller ha snurrat för man ser slitningsmärkerna att den är på samma ställe.
Men vissa få gånger kan man starta skotern utan att den ligger på och när den slår in så är de inte mjukt som de brukar vara.
Är de nån här som kan tänkas ha en aning om vad som är fel?
Kan motorn ha vridit sig? Är de nån som vet vad de ska vara för mått längst in i primären (Comet 102C), alltså avståndet mellan skivorna. Tycker de verkar vara lite där för remmen går inte lägga längst in, tar i skivorna.
Vart mycket nu och säkert massa stavfel men ni kanske ändå förstår lite.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Det räcket med en post för att vi ska kunna läsa den.
Och du ska svara så ***** negativt jämt. Ganska irriterande, sen kanske du borde tänka på att det behövs nästan bara att råka dubbelklicka på knappen "Posta" så kommer 2 trådar. :stupid: