Problem med Wildcat EFI -92

JTUSA

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
1
6
34
Ö-vik
Hej, har lite problem me skotern.

Var så att jag hade varit ute och kört några dagar och batteriet var lite dålig laddning på så skruva ja loss batteriet och satte den på laddning. Det var ca -20 grader ute så efter 2 dagar så ska ja ut och koppla in batteriet igen.

Tändningen var avslagen och så när ja kopplar dit kablarna börjar det "surra" konstigt. Den lät ungefär som den gör när den sprutar in bensin i motorn men lite ljusare så ja prova att vrida om nyckeln och då började det att gnistra konstigt från motorn. Batteri lampan lyste så då provade jag att dra i start snörret men det hände inget. Så jag kollade om det var fel kablar till polerna och experimenterade men surrade lika mycke hela tiden. Vet inte vad som är problemet med den.

Någon som har bild på kablarna runt batteriet eller något kopplingschema?
 

Back

Medlem
19 dec 2005
40
0
1
ja de e lätt hänt att batterier fryser sönder om de får stå kallt ett tag har jag märkt. Hände så med syrrans killes audi a3. Ett helvete att få ur det för det första :p
 

JTUSA

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
1
6
34
Ö-vik
Japp det var inomhus när ja laddade det. batteriet funkade fint och var full laddat.

Ska kolla hur kablarna ser ut på bilden så kanske dem liknar dem på skotern.
 

JTUSA

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
1
6
34
Ö-vik
Har ringt till olika firmor och fått höra att det är bensinpumpen som låter. Men ja förstår inte hur det kan bli så att den arbetar med tändningen av. Jag gjorde inget med skotern medans batteriet var på laddning.

Skulle det kunna vara bensin som har frysit i tanken så det blir nåt strul med pumpen då?