Problem vid vattenåkning F7-05 förgasare

stefanden

Välkänd medlem
21 feb 2011
204
0
16
Som rubriken lyder så har jag lite problem när jag prövade på sjön lite här, undrar om det finns någon som skulle kunna ha en aning vad det kan va.
Problemet visar sig genom att när man har kommit en bit så typ korkar skotern börjar att ``bööööa´´ och tappar varv och man måste typ släppa gasen och ta omtag med gasen då går den ytterligare några meter, en bekant hade någon teori om att det kan vara att den lägger på med för mycket rem i sekundären, kan det låta vettigt? är det att spänna sekundär fjädern isf? Ska se om jag kan få upp en film på när jag kör det hörs tydligt och är väääldigt nära att få botten känning =P
PS: primären är nyrenoverad och den ska va nerdrevad enligt tidigare ägare DS
Tacksam för svar Stefan.

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=YUPE3t3FpoA&feature=plcp här är en film när den nästan slunker pga detta fenomen..... Tacksam för hjälp
 
Last edited:

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
vatten på sekundärn , min 05:a gjorde precis likadant när jag körde i djupt flödvatten , remmen dras ner till skillnad från om du får vatten på primären då det bara slirar , diamond driven är ett elände för vattenkörning , den läker som ett soll runt hela kanten där den är infälld i tunneln och med sekundären så lågt placerad behöver de inte vara många dl vatten i baljan , om du inte kör med res å dränerar ut efter fotstegen så lär nivån där bara öka , silicona runt hela driven , jag skulle stoppat en dränering på lägsta punkyten under sekunären så eventuellt vatten kan runna bakåt / ut ...
 

stefanden

Välkänd medlem
21 feb 2011
204
0
16
Får tacka så mycket för tipset =) var ute och tätade som en idiot förut, dock slutade det med en sänkning :p ca 2m djupt med lerbotten XD
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
så den sjönk lättare då du tätade den ? har man en tät balja ner till och vatten tar sig in ngn annan stans blir det givetvis betydligt värre
 
A

axelsson_vpg

Har inget vettigt att säga.. Men jävlar så gött den lät!
 

stefanden

Välkänd medlem
21 feb 2011
204
0
16
jepp sjönk som en sten, kom kortare sträcka denna gången än förra ;) dock var dä ju bara å få upp den å dra den tom på vatten å starta :p har instrumentet på tork nu dock ;) haha a visst är det svärt ljud ;) saab 9000 alt 900 turbo 2,5" dämpare ;)
 

stefanden

Välkänd medlem
21 feb 2011
204
0
16
Tänkte jag kunde dela med mig av min erfarenhet nu :p tätade baljan med silicon och flyttade upp bakre boggie infästningen till det övre fästet (det som är över fotstegen) och skotern går som ett tåg på vattnet mer eller mindre, blev en helt ny skoter att köra på vattnet =D