Problemlösning mot för mycket snö vid utblåset!

Tomaser

Välkänd medlem
6 feb 2006
250
0
16
49
Örebro
Tänkte höra om det e nån som kommit på någon bra lösning för att unvika att få snö vid utblåset som gör att skotern går dåligt! På min nu så har jag en vinklad aluminium plåt med en tjock gummiflärp på o det funkar ju skapligt förutom att gummi biten går av efter ca en dags körning! går det att modifiera så att avgaserna kommer ut högre upp tro typ flytta eller göra om slutburken! Finns det någon som har en lösning på detta problem??
(Jag har en Wildcat med utblåset rakt ner)
 

SlotH

Välkänd medlem
1 jan 2000
152
0
6
Sverige
Visit site
Det enda tips jag kan ge dig är att tillverka en större plåt. Skulle det ändå bli problem får du väl göra som arctic har gjort på sina Mountain modeller, utblåset precis bakom a-armarna. Dit ingen snö normalt sett ska komma.
 

Tomaser

Välkänd medlem
6 feb 2006
250
0
16
49
Örebro
SlotH skrev:
Det enda tips jag kan ge dig är att tillverka en större plåt. Skulle det ändå bli problem får du väl göra som arctic har gjort på sina Mountain modeller, utblåset precis bakom a-armarna. Dit ingen snö normalt sett ska komma.

Ja jag har funderat på att ha utblåset bakom A-armen men då kommer en fråga till! Vad tycker motorn om jag skulle svetsa dit en böj till på utblåset så att jag får röret att gå upp dit. Det blir en krök + lite längre rör har det någon större betydelse?
 

räv 643

Aktiv medlem
27 jan 2006
64
0
6
Överklinten
Hej.

Njaa, det borde inte bli något problem bara du har tillräckligt grovt rör så...
fast jag är ju inte så insatt i det här, men det borde gå!
 

Tomaser

Välkänd medlem
6 feb 2006
250
0
16
49
Örebro
Som tur var fanns det ej Bk-system till min :) det var ju inte det snyggaste systemet men om man kollar på det så verkar det ju inte vara så farligt att förlänga utblås röret lite gran!
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Har aldrig hört talas om att någon har haft problem me detta.... Du gasar för lite :) !!! Behöver ju inte ha ett helt BK system då?! Dra det en halv meter bakåt under fotstödet... Vinkla det de nedåt eller varför inte utåt och ha en cool sidepipe :rolleyes: ?! Ha'de