Projekt: "Extreme" garage make over!

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Vi har en 2-3mm plåt ovanpå spontat på arbetsbänken och det funkar perfekt, tycker det ska vara jobbigt med gummi som bara fjädrar ?
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Av vilken anledning skulle de va jobbigt med fjädrande? Skönt tycker jag!
Gillar när det stumt underlag jag :p men det är nog en smaksak det med :) garaget ser väldigt mycket strörre ut nu iaf när det vart lite mindre prylar där och en bänk :)
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
hmm. det där der inte alls bra ut det där med nbänken. utför du heta arbeten så får du absolut inte ha spånskiva som underlag.. och om du skall svertsa så måste du göra det ute eller ha en plåtkur..

du får inget på försäkringen om du inte uppfyller kraven.

jag tycker att det är bra att det görs om men, det skall göras ordentligt..
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
hmm. det där der inte alls bra ut det där med nbänken. utför du heta arbeten så får du absolut inte ha spånskiva som underlag.. och om du skall svertsa så måste du göra det ute eller ha en plåtkur..

du får inget på försäkringen om du inte uppfyller kraven.

jag tycker att det är bra att det görs om men, det skall göras ordentligt..
Ööööh?!

Läs lite mer innan du postar. Kommer komma en 3mm gummi matta uppe på.
Flamsäker enligt ÅF.

Sen kan man inte svetsa ute om man använder skydsgas (kan kan man väl, men vind känslig nå jävulst).

Sen chansen att skiten tar eld. Nja jag kan vinna en miljon på triss också! ;)
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
själv har man en spånskiva och den har varit med om de mesta dom 18 åren som den funnits men en av sakerna den inte fått uppleva är att den står i lågor! tror itne de kommer hända heller!!
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Kan ju vara läge att shoppa en rejäl brandsläckare ifall det skulle rackla lite..

Inte dumt att ha faktiskt.
 

xorex

Välkänd medlem
20 nov 2008
514
0
16
Timrå
Ser fint ut där "Nisse" skönt att ha någonstans att skruva på, spenderas det mycket tid där inne kanske? :D
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Ser man på.. Nu börjar de likna nått här!
Längst bort kommer de komma en 4mm plåt som arbets bänk vid bockning o sånt.

Ska även lägga upp en film snutt där jag testar gummits flamtålighet.. Mäkta imponerad :eek:





Min älskade verktygsskåp/vagn



Isolerat dörren lite bättre

 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Tips ang förvaring:

Sätt upp konsoller och hyllplan strax under taket. 25 cm mellan hyllplan och tak räcker för att få in banankartonger, som ju är bra att förvara saker i. Med den höjden kan man (oftast) gå under hyllan utan att slå i den med huvudet.

Sätter du upp hyllplan på det viset runt alla väggar så får du väldigt mycket förvaringsyta. Så har jag gjort i mitt garage.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Tips ang förvaring:

Sätt upp konsoller och hyllplan strax under taket. 25 cm mellan hyllplan och tak räcker för att få in banankartonger, som ju är bra att förvara saker i. Med den höjden kan man (oftast) gå under hyllan utan att slå i den med huvudet.

Sätter du upp hyllplan på det viset runt alla väggar så får du väldigt mycket förvaringsyta. Så har jag gjort i mitt garage.

Jo har faktiskt tänkt nått liknande. Ska ut o tänka lite mer på de!
 
R

Robin

Det går frammåt, tummarna upp, ser dock lite trångt ut, hur många kvm ligger garaget på?

Antar att det även ska målas om där inne? Gör grymmt stor skillnad ljusmässigt om både väggar och tak målas vitt.