Projekt Mountain Max 700 '01

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Nu är lite pimpning gjort.
Billettopp monterad.. FY HELVETE vilken gasrespons jag fick, gick ner 4ccm per topp.

Lite tråkiga saker, den har börjat spika på ena cyllen, men får slänga på ny kolv efter lovet. :eviltongue:
 

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Oj, såg nu att jag skrivit fel i första inlägget...Editerade för att det inte ska bli fler missförstånd
 
Last edited:

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Hade du inte nya kolvar? Dessutom tror jag att jag är käääär. ;)
Jodå kolvarna har gått c:a 6-7mil ;)

Så nu är det även bestämt att ni kommer få se mig runt om i Sverige nästa år. Ska börja köra backtävlingar.
Lite oklart dock beroende på vilka ekonomiska stöd jag får, hur många tävlinar jag kan vara med i.
Men det återstår att se.
 

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Den hade börjat spika innan jag slängde på den andra toppen.

Var ute idag en sväng o körde. Gick lite varm så den koka o sköt en slang, men men. Stanna var km o hälla snö över motorn funkar de oxå! :p

Den spikade alltså, å sen så längde du på en topp med ännu högre komp? :hmmmm2:
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
br9ecs stiften ska ju motverka spikningar. Kanske får den att gå i någon vecka längre?
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Förutom att det spikar ännuvärre då och att man riskerar mer än bara trasiga kolvar...
Vad spikningarna beror på kan jag nog hänvisa till problem med stiften / tändningen.
Men de återstår att se.

Har kört c:a 4mil med ny toppen och en spikad kolv utan problem. Även med värme problem.
Yamma tripplar är odödliga :rolleyes:

Vart hittar man dessa stift då? Och hur motverkar dessa spikningar?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Dom har en kortare elektrod (som inte går att justera) finns att köpa med 0,8 mm gap och 0,45 mm gap.

Ski-doo original.
Stiften togs fram just för att rotax serie 3 motorer hade problem med spikning/detonation.