Projekt: Sommarskoter - 2008

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Härlig läsning det här så fort jobbet är över ska nog skotran min få smaka vatten :D

Tur ja gled in som räddaren i nöden då och sa att stoppa CDI boxen i ugnen så funkar den igen med 90%säkerhet ;)
Jo det var bra, stort tack till dig ;)
 

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare
Bra tips !, Jag måste nästan prova att åka iväg och bada med ngn mobil eller dylikt.. :laugh:
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Fungerar klockrent har du gummi knappar så ta bort dem så de inte smälter och har du otur kan plasten smälta beror på vad lägsta värmen på ugnen är, och ta för guds skull bort batteriet! :D
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Tänkte höra med er som nu har vana av att köra på vatten. Om det blir bättre väder (spöregnar nu) till helgen så ska jag leka med min på vatten. Körde bara lite smått rakt över vatten i våras och hur är det att burka på vatten? min skoter är ju på 144tum så..
Å lite småsaker man ska tänka på ? =)
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Det enda egentliga tipset är väl att du ska våga köra sakta. Man tror att man sjunker och det känns så också men när man kommit över den mentala spärren att inte köra för sakta så upptäcker man att man får mer kontroll ju saktare det går. När man uppnått den där balansen mellan att köra för fort så att arslet sladdar ut så att man tappar kontrollen och att sjunka så upptäcker man att det går bra.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
okey nästan som jag tänkte, har sett när folk har försökt att burka/svänga på vatten för snabbt och fått kast med bakändan å sänkt skotern.
tack för tipset :D
 

Jaosef

Välkänd medlem
12 dec 2007
244
0
16
Se bara till att inte sänka farten FÖR mycket, då kan det gå som för mig (sänkte skotern detta projekt handlar om)
Men innan det händer så ska det gå sakta - riktigt sakta
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare


han bara köra 2 vändor fram å tebax innan jag hörde att remmen börja gå sönder.. typiskt att den ska börja fransa när man har som mest roligt...

lätt det roligaste jag gjort i sommar!
 

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare
Var ju riktigt bra film :), synd bara att bildkvaliten inte var den bästa :D, Men annars riktigt tuff, fick de nån fart på bobben/pulkan efter båten ?
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
haha jo kvallan var ju synd:bootyshake: ingen hade en vanlig kamera med sig.. bob/pulka gick inte för båten var för slö, 9.8 4t hästar orkade inte riktigt:rock:
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Vi pröva bob på vatten förra sommarn, å de krävs lite mod på boben =P

Vi hade en 2T 33hk motor å de gick inte att plana med org skidorna, starten var från en brygga plus att de va igen supertung person på den. De va jag =P Så vi fick modda lite.




Sen vi skicka på en masonitskiva under gick de hur bra som helst, absolut inga problem att plana upp. Boben flöt tom med, riktigt behändligt.

Efter bilden vart tagen slängde vi på ett cykelstyre oxå :)
 

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare
Coolt, du har inga bilder eller någon film från då ni åkte ?, hade ju vart sjukt tufft att se! :)