dom väger på regbesiktningen, totalvikt blir samma som totalen var innan. -om man inte vill sänka den förstås.Ni som gjort regbesiktning, behövde ni nått intyg på vikter och dylikt?
nä, men bromsarna provas precis som vanligt när man besiktar.Jag hörde ett rykte om att man behöver intyg på bromsarna, Men ingen här har skrivit något om det?
-Behöver man nått intyg ang. bromsarna?
Du får lasta totalvikten-tjänstevikten, och med en 1200kg axel borde det vara 700kg om tjänstevikten landar på 500kg.Med min bil får jag dra 1520 kg. Om jag bygger ett släp som väger 500kg, hur mycket får jag lasta om de sitter en 1200kg axel på släpet?
Bör nästan gå, men kan bli trångt beroende på vart man har axeln på släpet/flaket samt vilket material man har stänkskärmarna i osv...Ok tack, låter vettigt!
Får man upp tex. 3st Renegades på ett 210x400 släp? Ska börja bygga och vill inte överdriva då jag tänkte använda släpet till annat.
Hur är de med belysning?Bör nästan gå, men kan bli trångt beroende på vart man har axeln på släpet/flaket samt vilket material man har stänkskärmarna i osv...
Alla släpvagnar som dras av bil ska ha följande utrustning:Hur är de med belysning?
Minst 1st sidomarkering + reflex vardera sida orange gula?
Bakljus, bromsljus, blinkers och triangelreflex bakåt?
Framåt då? behövs blinkers/ markering / reflex framåt?
Min 4P Twin XL 2009 har bara reflexer på sidorna, så där måste det finnas olika regler med avseende på längd eller nåt annat. Samma gäller jobbets kortare sävsjösläp 2006Alla släpvagnar som dras av bil ska ha följande utrustning:
......
På sidorna:Orangegul lykta och orangegul reflex, minst en på vardera sida. Om släpet är mer än sex meter långt måste det finnas flera lyktor och reflexer.
Jag skrev det i någon annan vagn tråd tidigare.
Håller på att plugga för att ta C och CE kort och böckerna vi har är nya för 2011/2012 och det jag skrev står i böckerna.Min 4P Twin XL 2009 har bara reflexer på sidorna, så där måste det finnas olika regler med avseende på längd eller nåt annat. Samma gäller jobbets kortare sävsjösläp 2006