Förgasar eller chassie ?Har du gjort något åt bestyckningen?
Förgasar eller chassie ?Har du gjort något åt bestyckningen?
Förgasar eller chassie ?
Chassiesetup. Fjädrar,dämpare,toe in osv.Vad är chassie bestyckning?
Fuggarna har bara fått en service inför sesongen, nya nålar och nålventiler.Förgasaren syfta jag på!
Hur menar du att du justerar skidtrycket vid motorbroms så den inte dyker så hårt. Har jag aldrig hört talas om tidigare.Chassiesetup. Fjädrar,dämpare,toe in osv.
På detta plan är det helt oskruvat.
Ska flytta boggin i brackets imorron. Och justera ned skidtrycket vid motorbroms, så den inte dyker så hårt vid gassläpp...
Japp. Hängde mest upp mig på uttrycket att shimsa för när man slår av på gasen. Du shimsar ju andra delen för när den är obelastad helt enkelt, men då är vi överens. Och självklart kör man med Q-rods å man kan justera bäst man vill. Även om jag i 99 fall av 100 kör med maximal frikoppling så är det skönt att kunna justera lite när man ska åka två. 4 snäpp hårdare på kompressionen på bakre öhlinaren samt lite mindre frikoppling för att kunna styra vid gaspådrag gör att man helt plötsligt har en ruggigt kvick ledräcer med ett helsikes grepp. :rock:Rodsen, oavsett om man åker Q-Rods eller standard.
Om vi börjar med orginal Rod´s så kan man shimsa både på övre och nedre sidan av dem.
1. Om man ökar tjockleken på shimsen på översidan så ökar skidtrycket vid gaspådrag och man får mindre skidres.
2. Om man minskar tjockleken på shimsen på översidan så minskar skidtrycket och man kan vifta med skidorna mera.
3. Om man ökar tjockleken på shimsen på nedersidan så miskar skidtrycket när man släpper gasen, dvs den dyker mindre i snön. Samt att den olastade höjden minskar
4. Om man minskar tjockleken på shimsen på nedersidan så ökar skidtrycket vid avsläpp och man får en skoter som dyker ner i pudret. Samt att den olastade höjden ökar.
Tackar :ciao:Snyggt bygge!
Är tyvärr inte prio 1 just nu. Men ska putsa å slipa lite ikväll på´n nya bilder då.hur går de med dyn bygget? =D
Inte för att vara taskig. Men det är inte kälkens fel att du inte höll tillräckligt avstånd för att bromsa. Lika litet som man kan skylla på att det var halt när man kör bil.SHIT HAPPENDS!
Min ny vaxade huv e trasig, lågrutan som är ett par dar gammal e sopor och främre lyfthantaget/kofångarn är skrot.
Allt för en packkälke som havererade tre meter framför min skoter...
Repor å sprikorna i huven får jag leva med en stund tills en ny huv hittats.
Div galler i huven riktade/utbytta och lackade.
Kofångarn bytt mot en hel.
Rutan bytt till Chrome rutan igen... tyvärr....
På pluskontot för dagen.
-Hjälmen höll
-Ryggskyddet höll
-ca 2l/mil...
Sant sant... men i farter på 20km/h så tror man inte att de ska ta tvär stopp. Men e helt på de klara att de var mitt fel.Inte för att vara taskig. Men det är inte kälkens fel att du inte höll tillräckligt avstånd för att bromsa. Lika litet som man kan skylla på att det var halt när man kör bil.
Roligt bygge dock