ProRide SilberTurbo built 163" X2

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.093
894
113
Stora Blåsjön
Hur har ni upplevt att "stockexhaustexit" har funkar då?
Jag har då inte märkt någon som helst skillnad på vilken sidan man har nere under snön på min maskin.
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Hur har ni upplevt att "stockexhaustexit" har funkar då?
Jag har då inte märkt någon som helst skillnad på vilken sidan man har nere under snön på min maskin.
Näe jag har inte märkt något vid körning, men vid en fastkörning så fick jag sparka upp ett hål för gaserna, dock inte så konstigt då de bara va styret som syntes. Så de hade nog inte hjälpt med nå tunneldump heller....
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Jag kommer göra som denna snubbe å köpa en Forge Motorsport dump http://www.snowest.com/forum/showpost.php?p=3549417&postcount=184
http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=0006&product=FMDV004A

Känns som dom håller lite bättre kvalité än dessa 20 kroners frästa ventiler... :)


Har ni efterforskat lite mer i hur ni ska få vikta upp era skotrar mer än de som finns i rooster kitet? 81.5 gram är inte nog för mig och då är dom inte heller optimalt balanserad på vikten.
 

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
" Show something i'm giving up on you " :)
Här har det inte hänt mycket.... men ge inte upp för det! :)

... min turbomaskin.. den sa upp båda kolvarna och tog mr cylinder med sig... som tur var fick jag fort tag i en ersättare för en rimlig slant.. kolvarna blir wössner denna gång.. dock väntar jag på den där jävla veven för att han ska fungera igen.. till helgen smäller den förhoppningsvis igång..
snabbt konstaterat.. herregud vad kul det är med turbo och herregud vad dyrt det är med skoterdelar... :)

Och ja.. jag LOVAR att det kommer ett filmklipp efter helgen.. Bara vi kan bestämma oss för vart vi ska! nån local hemmahörande i fjällvärlden som känner för att släpa runt på ett par extra turbomaskiner i helgen kanske??
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.093
894
113
Stora Blåsjön
Överväger det också, blir dock tveksam när det ser ut som att plusgraderna drar in igen.. Vi hade iaf svinkul i helgen som va! Hur va borga tycker du? Men åker vi till blåsjön så kommer vi säkert förbi, hur många blir ni?
Blir nog bara jag och tjejen, ev bamse också. Men han brukar ha lite svårt att bestämma sig.. :)
Ja borga var bra men vilket naturresursslöseri men så mycket förbud på en så liten yta... får nästan hoppas att det blir så i blåsjön också snart.
Ja snön var väldigt beroende på höjd, när man kom upp en bit var det riktigt bra även på söndagen så man får hoppas att det är lika i blåsjön också men snön lär nog garanterat sätta sig under veckan.