ProRide

Status
Stängd för vidare inlägg.

Snorush

Välkänd medlem
2 nov 2011
290
0
16
Osel
har ingen koll på hur asa dämparna ska funka! men det ska vara samma tryck i dessa som när dom kör cross.. förutom att den reser så mycket och att insugningsgummina gick av då jag inte har nån luftburk som håller dom =( funkar den bra och går riktigt bra ! drog lite mot en hcr800 med speedwerx pipa och det var då inga problem.
Skulle vilja prova mot en 2t turbo å se hur den står sig ?
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
ASAdämparna verkar inte vara lyckade. umeemil hade några han körde på vattnet med, slog igenom för småvågor men va för hårda i kurvor. Jocke hade på sin rush å än fast ja ha för mig han bad om hårdare än normalt va dom skitmjuka, bottnade ju hela tiden å skotern gick ju sönder konstant då det slog igenom.
sätt i lynx original om du har kvar dom, 46or är ju inte direkt kattskit

verkar gå hårt dock! Vad vare som va gjort med motorn, portning?
 

Snorush

Välkänd medlem
2 nov 2011
290
0
16
Osel
ASAdämparna verkar inte vara lyckade. umeemil hade några han körde på vattnet med, slog igenom för småvågor men va för hårda i kurvor. Jocke hade på sin rush å än fast ja ha för mig han bad om hårdare än normalt va dom skitmjuka, bottnade ju hela tiden å skotern gick ju sönder konstant då det slog igenom.
sätt i lynx original om du har kvar dom, 46or är ju inte direkt kattskit

verkar gå hårt dock! Vad vare som va gjort med motorn, portning?
Okey det lät ju inte bra ! ska försöka hitta ett par 46or i veckan eller 36orna skulle nog funka bra för vatten körningen också.
Den är borrad till 90mm borr, "cross" portad, CPC topp med 12,9 i C/R 1,7 sqish, D&D singelpipa,boyesen reeds

I usa plockar dom ut ca 195 ur dessa, jag fick inte riktigt samma siffror i bänken men nära nog ;)
 

Snorush

Välkänd medlem
2 nov 2011
290
0
16
Osel
jo så är då tanken ! är lite o peppad dock ! =( får inte ner skidorna hur än jag gör så den är så svår körd =(
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
jo så är då tanken ! är lite o peppad dock ! =( får inte ner skidorna hur än jag gör så den är så svår körd =(
Såg ut att gå rätt bra på vattnet :) verkade dock gå lite små lurvigt andra heatet tror jag det var.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Snorush

Välkänd medlem
2 nov 2011
290
0
16
Osel
Jo i vanligafall går den riktigt bra men i pite gick den ju sjukt dåligt =( växla konstigt och varna för octan som den inte brukar göra!
så jag rev den när jag komme hem och motorplattan var av på alla 4 fästpunkter så motorn satt bara fast i momentstaget ! det borde ju förklara att den växla konstigt =)

Detsamma danne !=)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.