ProRmk 2013 framvagnsproblem

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Halloj,såg idag innan jag for ut och åkte att rören på undre A-armarna krypit ur lite grann,alltså limningen har släppt,på båda sidor,den ena bärarmen har en liten skada som jag lagt ett rör uppepå för att den inte skall böjjas som jag limmat med epoxylim,så frågan lyder
ÄR detta ett garantiärende? OM det är det kan jag kräva garanti på båda? eller bara den oskadda?
Det är ett av dom främre rören som är skadat och det är dom bakre rören som lossnat
 

XTX

Aktiv medlem
22 jan 2011
70
0
6
Fick inte mitt på garanti iaf, ruskigt dåligt måste jag säga av polaris men så är det väl när allt ska va superlätt. Men du kanske har bättre lycka än mig
 

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Jag fick då inte heller på garantin. Jag popnitade alla limningar efter att en hade börjat åka ur för att slippa överraskning att den slits isär helt under körning.
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
jahopp,jag fick min hela arm på garanti iallafall,så nu åker det dit en ny och så får jag nita ihop den som är skadad,köper en Zbros till nästa år om jag inte byter maskin
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Kolla in Timbersleds utbytesarmar (fins på modshop.se) där kan du byta ut en arm i taget tex. bara nedre och ha kvar övre orginal, rätt kurs mot orginal.
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Har precis beställt en 36" från alternative impact. Läser man på snowest verkar man nöjd både över funktion och pris.